Zoeken Vraag het forum

liesblessure, rugpijn enzovoort

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een meisje van 16 jaar. Ik rij nu al 3 maanden geen paard meer en heb vrijstelling voor gym op school.Heel lang verhaal, maar het komt op het volgende neer.
    Ik heb een jaar geleden een behoorlijke liesblessure opgelopen tijdens het paardrijden. Ik heb er toen niks aan laten doen omdat ik dacht dat het wel weer over zou gaan. Het was na 2 maanden over, alleen na en mand kwam het weer terug. Het duurde toen een week en het was weer weg. Een paar maanden later precies hetzelfde, het kwam weer terug. Vooral met lang staan en bewegen. Ik heb ook heel mn leven al last van mn rug gehad. Niet of moeilijk kunnen slapen omdat ik gewoon niet op mn rug kom liggen. In november kwam de pijn terug en heb ik besloten om naar de fysio te gaan. Ze constateerde al snel dat mn rug te hol was en dat daardoor mn blessure miet volledig over ging. Na 3 maanden fysio is er nog zo goed als geen verbetering. Mijn fysio ging op vakantie en ik ging naar een vervangende fysio. Een onwijs lieve man die al snel constateerde dat het probleem toch wat groter is. De pijn zit in een spier van mn lies tot mn knie. Het midden doet niet zoveel pijn, maar vooral de aanhechting van de spier bij mn lies en knie doet pijn. Ook zitten mn bekken en rug helemaal vast. Mn fysio die op vakantie was had geprobeerd de spieren te ‘resetten’ maar dat ik niet gelukt. Ik ben voordat ik naar mn vervangende fysio ging ook nog naar een podotherapeut geweest. Hij constateerde beenlengteverschil en bekkenscheefstand en ik heb ook van hem inlegzolen gekregen. Ik heb met mn vervangende fysio geen vervolg afspraak gemaakt, omdat Hij vind dat er beter echt een keer maar gekeken moet worden en daarom zouden mijn 2 fysio ‘ s hun bevindingen opschrijven zodat we naar de huisarts kunnen voor ene doorverwijzing voor waarschijnlijk een orthopeed. Ik kwam allen vandaag weer bij de podotherapeut maar hij vond dat ik er niet naar moet laten kijken omdat de inlegzolen tijd nodig hebben en iedereen wel een zwak en goed been heeft en je niet recht omhoog groeit. Dat snap ik aan de ene kant maar als ik in de spiegel kijk zie ik ook dat mn schouders een klein beetje scheef staan. Links staat hoger dan rechts. Die fysio ‘ s zijn echt onwijs lief en hebben zeker goed gekeken, maar ik ga dan weer twijfelen over wat de podotherapeut zegt dat het helemaal niet nodig is en ik me dan teveel wijs laat maken. Dus kortom ik ben sowieso van plan om naar huisarts te gaan, maar wat is jullie kijk hierop? Graag een eerlijk antwoord zodat ik me niet allemaal dingen wijs laat maken die niet kloppen.

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Mn vervangende fysio zou trouwens dat het eventueel ook scoliose zou kunnen zijn omdat ik rugpijn heb en mn schouders scheef staan maar ik heb geen bochel op/in mn rug.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je toch beter af kunt gaan op wat de fysio zegt. Hij stopt zijn de behandeling niet zomaar en verwijst je terug naar je huisarts.
    Ik vind het een krasse uitspraak van de podotherapeut.
    Overigens van een scoliose hoef je geen bochel te hebben.

Reageren
    Anoniem

Heb ook als ik ‘recht’ sta dat er tussen mn ene arm meer ruimte (lucht) zot dan bij mn andere. Ik dacht dat je bij scoliose altijd een bochel moet hebben. Want mn rug lijkt redelijk recht te staan. Maar ik ga zeker op mn fysio. Ze zouden nog bellen deze week over hoe en wat met verwijzing enzo. Maar denk je dat ik een goeie reden heb om naar een orthopeed te gaan? Mn huisarts geeft namelijk niet makkelijk doorverwijzingen..

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je zeker een reden hebt om naar een orthopeed te gaan. Maar waarschijnlijk zal de fysio daar ook wel iets over zeggen in zijn verslag aan de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Mn huisarts geeft namelijk niet zo makkelijk doorverwijzingen omdat hij vind dat iedereen wel wat heeft. Dus ben wel bang dat die die verwijzing niet wil geven. Maar daar gaan we niet vanuit.

Reageren
Reageer op: liesblessure, rugpijn enzovoort
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.