- Anoniem4 december 2014 om 19:55
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem waar ik al jaren mee zit. Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb echt al vanaf dat klein was last van mijn knieen. Het is in de loop van tijd steeds ergers en pijnlijker geworden. Ben ook vaaknaar de dokter geweest, het is zelfs zo geweest dat ik 3 jaar geleden een kijkoperatie heb gehad aan mijn rechterknie (hier waren de klachten iets erger) Met geen resultaat heb ik nog een veel slechtere rechterknie er aan over gehouden. Ook links doet nog steeds pijn. De pijn die ik heb komt meestal ’s avonds opdagen en als ik veel heb gedaan op een dag. Mijn hele knie wordt moe en het begint dan te bonzen van binnen, soms zwellen ze zelfs op. De pijn blijft heel lang aanhouden, soms zo lang dat de pijn doorstroomt naar mn liezen. Ik kan niet meer sporten, geen lange wandelingen maken en fietsen is een ramp. Een paar weken nog langs de huisarts geweest, en kreeg te horen dat ik meidenknieen heb en dat er totaal niks aan te doen is en maar moet wachten totdat ik uitgegroeid ben.. ik groei niet meer vanwege dat ik met 10 jaar al in de puberteit zat. Maar ik vraag me af of er nu helemaal NIKS te doen is aan deze klachten en of er toch echt geen oplossing voor is, want dit kan echt niet meer! Alvast heel erg bedankt5 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 december 2014 om 20:20[quote]ik groei niet meer vanwege dat ik met 10 jaar al in de puberteit zat[/quote]Wie heeft dit vastgesteld en hoe?
De puberteit valt in de regel tussen het tiende en achttiende levensjaar. Ik zou niet weten waarom je daardoor dus niet meer zou kunnen groeien. Iedereen die dus met 10 begint te puberen zou dan met 15 uitgegroeid zijn. Dat slaat nergens op.Het is mogelijk dat je beenspieren te kort zijn. Een fysiotherapeut zou dat moeten kunnen vaststellen.
ReagerenAnoniem5 december 2014 om 22:47Mijn huisarts heeft me verteld dat ik niet meer veel groei. Fysio heb ik ook gehad, 4 maanden zelfs maar zonder succes.
ReagerenJohn (moderator)
5 december 2014 om 23:10Dat kan je huisarts toch zo helemaal niet bepalen. Daar zal dan toch een botscan voor gemaakt moeten worden.
Heeft de fysio niet uitgelegd wat er dan aan de hand was?
ReagerenAnoniem6 december 2014 om 10:18Nee dat dacht ik dus ook al. En de fysio zei alleen dat mijn beenspieren sterker moesten worden. Dit is dus wel gelukt, maar dit hielp ook niet voor mijn klachten. Dat heb ik toen tegen haar gezegd, en ik kreeg als reactie dat ze mij dan ook niet meer verder kon helpen met mijn knieen..
ReagerenJohn (moderator)
6 december 2014 om 14:17Ik zou eens naar een andere fysiotherapeut gaan of een verwijzing vragen voor de orthopeed. Als de klachten aanhouden gewoon terug blijven gaan.
Reageren