- Anoniem31 oktober 2014 om 16:04
Hallo,
Ik heb al een aantal jaar klachten aan een been. Bij autorijden en na lang lopen bijvoorbeeld. Klachten beginnen vaak in de mijn voet en breiden uit naar bovenbeen en heup. Het gaat om branden/tintelingen in de voet/spierkrampen en warme sensaties.
Ik ga al een tijd naar de sportarts voor deze klachten en er is op een MRI een kleine hernia geconstateerd. Echter zit deze rechts en ik heb alleen maar klachten gehad links. Nooit rechts.
Volgens de sportarts komt dit omdat de MRI liggend wordt gedaan en tijdens lopen en zitten kan het heel anders in de knel raken.
De laatste 2 weken zijn de klachten een stuk erger geworden.
Dat heb ik dit jaar al 2 keer eerder gehad, periodes dat het in eens een stuk erger was.
Rugpijn heb ik nooit gehad, pas sinds deze nieuwe periode heb ik ook een stijve rug en warmte sensaties in mijn onderrug.Ik twijfel al lang of de klachten wel door mijn hernia komen en het niet een vaatprobleem is. Ik ben 28 jaar dus dat zou wel uitzonderlijk zijn. Ik merk alleen vaak dat de kant met klachten ook vaak iets kouder is tijdens de klachten, vooral mijn tenen.
Kan dit allemaal toch door de hernia komen in de andere kant van mijn rug?
3 reactiesReagerenAnoniem31 oktober 2014 om 16:09Overigens is dat koude geen sensatie maar voel ik met mijn handen het verschil. Ik heb dit vaker aangekaard bij de sportarts, maar na wat voelen aan de pulsaties in mn enkel en lies geloven ze niet dat het dat kan zijn.
ReagerenJohn (moderator)
31 oktober 2014 om 19:25Het zou door de hernia veroorzaakt kunnen worden.
Reageren
Laat je door je huisarts verwijzen naar de neuroloog.Anoniem6 november 2014 om 19:37Oke ik ga dat bij de sportarts aankaarten over 2 weken.
Ik blijf echter erg mijn twijfels houden.
De pijnklachten zijn nu ineens bijna compleet verdwenen uit mijn been en het valt mij op dat hij ook niet meer koud wordt en de pulsaties op mijn voet compleet normaal zijn. Tijdens de klachten de afgelopen weken merkte ik duidelijk dat de pulsaties tijdens erge klachten bijna weg waren boven op mijn voet, alleen aan de kant met pijn. Het houdt dus duidelijk verband met elkaar.
Juist nu dat ik meer last heb van mijn rug, heb ik geen last meer van mijn been. Ook opmerkelijk..
Ik krijg wel steeds warmte gevoelens in mijn onder rug en in mijn been de laatste tijd. Dit heb ik de vorige 2 periodes met erge klachten niet gehad.
Reageren