- Anoniem27 mei 2014 om 19:39
Ik ben een meisj van 14 jaar en heb sinds een paar maanden al last van mijn knieeën. Het begon bij mijn linkerknie, een ochtend na een zware training (basketbal) maar nu is het in beide knieeën. Mijn knie is niet dik of wat dan ook. Soms zijn het steken maar soms ook een zeurende pijn, ik kan geen plek aanwijzen waar de pijn is want het verschilt elke keer. Ik heb nog nooit een knieblessure gehad. Ik ben wel soms gevallen tijdens een wedstrijd, maar ik denk niet dat dit de oorzaak is. Ook vandaag bij een gymles sprinten, kreeg ik na de les een steek in mijn rechterknie en zeurende pijn in mijn linker. Ook heb ik wel dat als ik in een kleermakerszit zit, ik een stekende of zeurende pijn heb. Ook heb ik een lichte zeurgevoel soms als ik gewoon normaal zit. Het komt ook niet bij een bepaalde beweging dat ik doe, het komt gewoon, als ik loop, zit. Gisteravond kreeg ik kramp in mijn rechterknie waardoor ik bijna door mijn knieeën ging (ik liep door het huis want we waren het aan het versierem voor een feest) deze krampen kwamem 4 keer terwijl ik stond. De krampen kwamem aan mijn rechterzijde, ik denk bij mijn meniscus. Als ik erop druk doet het wel pijn.
Dit heb ik eerdergepost, maar er zijn nog meer klachten erbij. Als ik mijn been naar binnen en buiten druk voel ik een hele rare pijn. Ik heb zondag een zware dag gehad, hele ochtend getraind en 3 wedstrijdjes gespeeld. Ik heb over twee een belangrijke toernooi, ik wil daar wel aan meedoen. Maar ik wil ook niet zo lang wachten, want straks is heel mijn knie beschadigd. Ik zou echt niet weten of het groeipijn is..
Weet iemand wat het kan zijn?1 reactieReagerenJohn (moderator)
27 mei 2014 om 21:00Het kunnen groeipijnen zijn zoals ik eerder ook al aangaf. Je zult toch een stapje terug moeten met sporten. Je overbelast je gewrichten en spieren.
Reageren
Ga in ieder geval met de klachten naar je huisarts.