- Anoniem10 maart 2014 om 22:44
Hallo ik ben een jongen van 17 en heb erg last van trillen.
Dit is overal in mijn lichaam me handen mijn gezicht benen…
Ook heb ik erge last van mijn nek en hij kraakt enorm hard. Verder heb ik ook een heel hard kloppend hart waardoor mijn haren zelfs trillen maar dit schijnt niet erg te zijn.
Ben al by een neuroloog langsgeweest en heb daar een hersenscan en MRI scan gehad. Ben ook al bij een cardioloog geweest en heb ook al fotos van mijn nek laten maken en alles was perfect heb ook bloed laten testen en urine en dit was ook goed. Alleen een iets te trage schildklier maar als alles goed is hoe kan het dan dat ik mij zo voel? Is dit gewoon een normaal verschijnsel of zie ik iets over het hoofd?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 maart 2014 om 23:07Je trage schildklier kan wel wat klachten veroorzaken. Misschien maak je je erg druk om de klachten zodat je gaat hyperventileren.
kijk hier eens:
Reageren
http://www.hyperventilatie.org/site/lijst-van-klachtensymptomen/21Anoniem11 maart 2014 om 09:48Als dit zo zou zijn kan ik er dan iets aan doen?
Reageren
Ik zelf heb wel veel van deze klachten maar het lijkt me onmogelijk tot het zoiets zou zijn, krijg je hier ook opgezwollen klieren door? Ook schiet nu mijn schouder in 1 keer uit het niets zo half uit de kom bijna als ik mijn arm naar achter beweegAnoniem11 maart 2014 om 10:10Oja en is het ook normaal dat myn benen slapen als ik 4minuten op de wc zit? (Iedere keer)
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2014 om 10:49Tegen de hyperventilatie kun je ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen doen. Die oefeningen kun je vinden in de columns over angst die ik heb geschreven. http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst
Opgezwollen klieren krijg je er niet van en ook je schouderprobleem wordt daar niet door veroorzaakt. Opgezwollen klieren hoeft verder geen probleem te zijn. Ze ontstaan als je afweersysteem tegen bijvoorbeeld een virus of een ontsteking in de aanval gaat.
Het slapen van je benen op toilet kan worden veroorzaakt omdat het toilet voor jou net iets te laag of te hoog is. Dat hangt een beetje van je lengte af. Het is mogelijk dat door de zithouding op toilet de bloedcirculatie in je benen wat wordt afgekneld.
Voor je schouderprobleem zou je naar je huisarts of een fysiotherapeut kunnen gaan. Die kan met functietesten kijken wat er met je schouder aan de hand is. Het zou te maken kunnen hebben met een groeispurt.
Reageren
Of er iets aan je traag werkende schildklier gedaan zou moeten worden kun je eveneens met je huisarts overleggen.