Gloeiende Rode Knieen!!

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

Hallo...
    Ik ben evelien (21 jaar).

Ik heb al zo'n 3 a 4 jaar last van rode, warme knieen. Maar de laatste tijd heb ik het iedere dag.
    Mijn knieen zijn dan zeer, zeer rood en hebben kokend warm. Het is zeer vermoeiend want iedere keer als ik het heb, verlies ik deels kracht en alle bewegingen zijn moeilijker. Daarbij heb ik soms de pijn die je zou hebben als je hoofdpijn hebt maar dan in mijn knie, die druk denk ik.
    Ik ben al bij twee huisdokters geweest. De ene zei dat "mijn pees te lang en spier te kort is" ofzo en de tweede denkt aan "een allergie maar hij vond het dan zelf raar dat het alleen mijn knieën zijn en dat het niet jeukt".

Mijn symptomen:
    - kokend heet en gloeit rode knieën
    - Stijfheid
    - Verlies mobiliteit en kracht
    - Zeer vermoeiend
    - Ongemakkelijk gevoel
    - Al 3 a 4 jaar last, nu bijna dagelijks
    - Buigen is zwaar
    - Geen jeuk! (geen allergie)
    - Beide knieën tegelijk, heel soms rechts alleen.
    - Wanneer: Zeker bij langere stilstand(afwassen, stijken) maar ook bij veel bewegingen(sporten, werken,..) En heel soms bij lang zitten.

Misschien weet er iemand raad?!
    Met vriendelijke groeten,
    Eve

Voedingssupplementen

Voedingssupplementen

Reactie

Wat ik zo op de foto zie lijkt toch op een allergie. Dat hoeft niet altijd met jeuk gepaard te gaan. Aan pezen of spieren kan het in ieder geval niet liggen. Vraag aan de huisarts een verwijzing naar de dermatoloog.

Reactie

Dank je voor je reactie. Zelf had ik nooit in die richting gekeken maar ik zal een afspraak met een dermatoloog. Mvg, evelien

Reactie

Hallo Evelien,

Ik heb exact hetzelfde. Nadat vastgesteld was dat het niet om een allergie ging, heb ik de afgelopen 6jr 7 dermatologen geraadpleegd. Iedereen staat voor een raadsel. Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat er een verband is met wat ik eet. Soms is het nl. aanzienlijk erger dan andere keren, afhankelijk van wat ik gegeten heb. Bij mij is er dus sprake van een voedselintolerantie.

Reactie

Ik was aan het zoeken wat er met mijn knien aan de hand kan zijn en toen zag ik de foto's van jullie knien en ja hoor ik heb al jaren lang last van gloeiende knieen . En ik ben bij de dokter geweest die stuurt me naar therapie . Zeg ik denk dat het komt misschien door mijn waspoeder of door de soort stof waarvan mijn broeken gemaakt zijn dat kan ook omdat het lijkt alsof ik over Nijlon vloerbedekking ben gekropen mijn knieën lijken in brand te staan en worden ook wat dikker . Maar ik heb geen pijn

Reactie

Zou het fybromyalgie kunnen zijn?

Reactie

Ik heb ook hele warmen knieen en het voelt een beetjes als bonken. Tot nu toe heb ik bloed geprikt en foto's laten maken maar er is niks te zien wat kan uitwijken. Mijn dokter heeft echt geen idee wat het kan zijn. Zelf heb ik er echt last van voornamelijk in de avond. Maar het doet geen pijn... beide zijn ze knal rood. Maar overdag zien ze er normaal uit. Tenmiste er zit wel ve vocht in

Reactie
Reageer op: Gloeiende Rode Knieen!!
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief