Zoeken Vraag het forum

Vermoeide knieën

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Ik ben een jonge meid van bijna 25 en ik heb al jaren last van mijn knieën. Ik ben vaste klant bij de fysio (9 behandelingen per jaar in mijn zorgpakket) en bij de podoloog.

Zoals gezegd heb ik eigenlijk altijd al wat last van zere, knakkende en vermoeide knieën gehad, maar 5 jaar geleden was het zo pijnlijk dat ik naar een podoloog ben gegaan. Hij had in zijn carrière nog niet vaak zulke gekke voeten gezien 🙂 Ik heb maat 40, maar wel een e-leest. Daarnaast heb uk hamertenen en hele erge overpronatie. Nadat ik de steunzolen heb gekregen, heb ik altijd gezegd dat die man mijn leven heeft gered :). Ik liep rechterop, had geen last meer van de rug en ook geen last meer van de knieën.

Maar nu ik in het onderwijs zit, begin ik steeds vaker last te krijgen van mijn knieën aan het einde van de dag. Iedereen heeft wel eens last van de knieën, maar de pijn die ik dan voel, wens ik niemand toe…. Volgens mij is het echt niet normaal. Ik kan dan alleen maar op de bank zitten, languit! Het voelt alsof je een fietstocht hebt gefietst op een kinderfietsje in de wind. Je wilt de voeten zo graag strekken, maar ze zijn al gestrekt! Dus dan ga ik zo maar wat overstrekken en masseren, maar meestal eindigt het met pijnstillers.

Is dit normaal? Heeft dit met spieren te maken of met gewrichten of met te weinig kraakbeen? Kan hier ook onderzoek naar worden gedaan, want ik wil eindelijk wel eens weten wat dit is.

Groeten,
    ~chaoth~

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Wat de oorzaak is is moeilijk te zeggen. Ik zou een verwijzing vragen voor de orthopeed en er eens goed naar laten kijken.

Reageren
Reageer op: Vermoeide knieën
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.