- Anoniem30 mei 2016 om 06:46
Hallo
Hier een gelijkaardig verhaal. Oorspronkelijk zijn de problemen begonnen door intensief te sporten. Ondertussen, 20 jaar later, verzwikte ik mijn enkel zelfs in de meest banale situaties. Voet niet goed op het voetpad zetten, uitglijden over een klein steentje…
Kine hielp niet meer en diagnose was dat de gewrichtsband volledig uitgerokken was. Heb bij professor Burssens in Gent een nieuwe enkelband gekregen. Revalidatie is 3 weken niet steunen. Vanaf dan langzaam het steunen en stappen weer opbouwen met een aircast-laars.Mvg
Lucinda29 december 2016 om 17:26Ik kwam dit topic weer tegen, en wilde toch nog even reageren, misschien dat iemand hier nog iets aan heeft.
Ondertussen ben ik 2 jaar geleden geopereerd aan mijn enkel, ze hebben een enkelbandplastiek uitgevoerd. De pijn na de operatie was behoorlijk, maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Al snel had ik minder pijn dan voor de operatie. Na een ruime 3 weken mocht ik opbouwen met belasten, en dit ging ook vrij vlot. Omdat ik van zo’n laag startpunt kwam, kon ik al snel meer dan voor de OK.
Iedereen die in een zelfde soort situatie zit, kan ik het aanraden. Ik heb nog wel steeds last van zwelling, maar het is het woord eigenlijk haast niet waard. Dit gaat wel gepaard met wat stijfheid.Groeten.
Reageren