Zoeken Vraag het forum

vreselijke ochtendstjfheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • J

Hallo,

Ik heb altijd al last gehad van ochtendstijfheid, maar sinds de laatste 6 maanden word ik er in de vroege ochtend wakker van door onbeschrijfelijk veel pijn. Omdraaien lukt bijna niet, alleen mbv de bedspijlen. Ook kom ik bijna mijn bed niet uit. Ik kan dan niet goed beschrijven waar de pijn zit. Het voelt als de heupen of de SI gewrichten. Als ik in beweging kom wordt het iets beter, maar dit duurt soms uren. Ook kan ik niet tegen onverwachte bewegingen (bv als iemand me onverwacht in de zij kietelt), dan schiet er een pijnscheut door mijn gewrichten (denk ik). Later op dag gaat het wel weer. Ook kan ik mijn rug niet achterover buigen. Ik werk in de thuiszorg en ik moet zeggen dat als ik een half uurtje aan het werk ben gaat het wel weer vrij goed. Verder is de stijfheid eigenlijk de hele dag op de achtergrond aanwezig, maar goed uit te houden en ik kan er dan ook prima mee functioneren.

Wat zou dit kunnen zijn? Bechterew of fybromyalgie of misschien iets anders?
    Wie kan me helpen?

Groeten J

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik denk aan reuma…

Reageren
    Anoniem1
    j

Spit of spierpijn is het niet. SPit heb ik wel eens vaker gehad, dit is echt hele andere pijn/stijfheid

Reageren
Reageer op: vreselijke ochtendstjfheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.