Zoeken Vraag het forum

Overbelaste knie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marnik

Eind februari/begin maart kreeg ik last vaan een overbelaste knie.
    Destijds naar huisarts en ziekenhuis gegaan (kort onderzoek en foto’s), maar die konden niets vinden.
    2 maand geleden weer naar huisarts gegaan, verwees me door naar de fysiotherapeut.

Nu anderhalf maand fysiotherapie gehad, maar de pijn wordt alleen maar erger. De fysiotherapeut weet nu ook niet meer wat hij er mee moet.

Wat moet ik nu doen…?

16 reacties
    Reageren
    moeke

Ik heb hetzelfde probleem en ik krijg nu een second opinion in de sint maartenskliniek

sterkte want het is vreselijk om pijn te hebben en ze kunnen het niet vinden!

Reageren
    Martynl

Is het misschien mogelijk om hierover contact met elkaar te houden o.i.d.?

Bij de meesten met dit probleem helpt fysiotherapie, maar bij mij dus niet. Dus is het nogal lastig om lotgenoten te vinden helaas.

Reageren
    Martynl

Ik was van plan om vrijdag nog naar de huisarts te gaan, maar kwam gisteren met sport ongelukkig te val, dus zojuist er maar heen geweest.
    Blijkt flink gekneusd.

Maar ik krijg ergens in januari nu ook Second Opinion in ’t WZA.

Reageren
    moeke

oef sterkte en succes
    ik tel de dagen af!

Reageren
    Martynl

Waar ik nu eigenlijk ook wel benieuwd naar ben…

Zo’n 1.5 maand bij de fysiotherapeut geweest. In het begin probeerde hij mij de hele tijd te overtuigen dat dit zou gaan werken, en dat hij iedereen met knieklachten heeft geholpen.

Tijdens die 1.5 maand ging het langzaam alleen maar slechter. Daarna wist hij het niet meer en heeft hij de therapie stopgezet.

Sindsdien niks meer van hem gehoord…
    Doen fysiotherapeuten dit wel eens vaker of…?

Reageren
    moeke

rare gabbers zijn het!

Ik inmiddels allerlei onderzoeken gehad en wat blijkt, in beide knieen duidelijk slijtage!

Morgen krijg ik mijn aangemeten knie brace!

Reageren
    Martynl

Over 2 week de second opinion. Benieuwd wat ze dan gaan zeggen.

Maar wat voor soort onderzoeken hebben ze bij jou gedaan, als ik vragen mag?

Reageren
    moeke

Ik ben ook voor de second opinion geweest in Nijmegen bij de sint maartenskliniek en die beste man zag het gelijk dus fotos en bingo!! dat ze dit hier niet hebben gezien maakt me boos

Reageren
    Martynl

Dus de ene man ziet het wel op de foto’s, maar de andere niet…?

Röntgen-foto’s of MRI o.i.d.?

Reageren
    moeke

blijkbaar, ik wil nu nog een gesprek
    want hebben ze het echt niet gezien, of is het een snel gaand iets…(artrose)
    maar mijn orthopeet zei dat er niets aan de hand was en deze orthopeet voelde het al bij het onderzoek

Reageren
    Martynl

Hmm… Mijn orthopeed kon ook niets vinden, dus ben benieuwd wat deze andere gaat zeggen.

Mijn knie is sinds gistermiddag alleen maar pijnlijker, dus ik hoop dat ze snel iets kunnen vinden…

Reageren
    Martynl

Alweer poosje terug van het ziekenhuis.
    Stel foto’s gemaakt, niks op te zien.
    Bij onderzoek heeft orthopeed niks kunnen vinden.

Fysiotherapeut zei dat mijn knieschijf niet goed spoort, maar deze orthopeed zei dat die gewoon in orde is.

Dus fysio, huisartsbezoeken, 2 ziekenhuizen en 11 maand lang knieklachten verder…
    Wat nu……?

Reageren
    moeke

Geen idee, ik zit precies zo…
    uitslag artrose en dat is het! slik maar trammadol wort gezegd weet je wat voor troep dat is dat kan toch niet!????
    sterkte

Reageren
    Martynl

Zo, lekker snel antwoord! 😛

Bij mij heeft niemand enig idee wat ik heb.
    Ja, overbelasting…
    Ik heb maanden rustig aan gedaan, werd niet minder.

Reageren
Reageer op: Overbelaste knie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.