- Gyselinck5 september 2012 om 23:18
Beste,
Ik doe nu al ongeveer 2 jaar aan krachttraining en heb al een tijdje last vaneen verschil in spiermassa tussen de linker en recher borst voornamelijk. Mijn linker borst is duidelijk meer ontwikkeld dan mijn rechter en ik begin me er meer en meer zorgen over te maken want het gaat niet weg hoezeer ik me ook concentreer op alles juist uit te voeren van oefenigen enzo. Tijdens het trainen van de borst voel ik eigenlijl enkel mijn linker borstspier goed werken en samentrekken( ik ben rechtshandig). Ook bij een oefening waarbij ik 2 losse halters gebruik voel ik niets in de rechter borst maar plots begin ik dan wel in de rechterschouder het moeilijk te krijgen.. Misschien nog handig voor jullie om te weten: -soms als ik in de spiegel kijk voel ik dat ik een beetje scheef sta, een schouder die iets mager hangt ofzo ik weet het niet. -Ook als ik deadlifts doe(oefening voor onderrug ) voel ik daar ook enkel de linkerkant goed samentrekken. -ikheb een tijdje last gehad van mijn rechterschouder en voel soms wel dat er nog iets is, ik denk ook dat ik iets meer beperkte mobiliteit er in heb , en als ik hem soms beweeg hoor ik een geluid alsof er water in zit. – en dan tot slot, als ik bijvoorbeeld bankdrukken doe, of een andere oefening waarbij ik lig of zit, dan zie ik een rotatie en mijn romp als ik kijk naar mijn navel, het is sof het deel van mijn ribben tot mijn heup dan scheef ligt.. Voila dit was et en ik hoop dat iemand me kan helpen, ik weet me geen raad meer..
Gr3 reactiesReagerenHar6 september 2012 om 07:54Je zou eens een chiropractor kunnen laten kijken.
ReagerenGyselinck6 september 2012 om 16:00Daar had ik ook al aan gedacht, maar had graag eerst eens hier geluisterd
ReagerenAnoniem10 januari 2016 om 10:46Ik zit met exact dezelfde klachten die jij in 2012 hebt vermeld. Heb je dit kunnen oplossen? Ik hoor het graag.. Met vriendelijke groeten
Reageren