Zoeken Vraag het forum

Spieren aan één kant voelen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Scoliose

Hallo,

ik doe nu enkele maanden aan krachttraining in de sportschool en de laatste tijd merk ik dat ik, bij zowat elke oefening, mijn spieren aanzienlijk meer voel aan de rechterkant dan aan de linkerkant. Dit zowel bij rugtraining als buik/arm/borst/schouder/…training.

Mijn rug kent lichte scoliose, maar gezien ik dit probleem zelfs in mijn beenspieren ervaar lijkt me dit onwaarschijnlijk als oorzaak. Of kan het zijn dat ik misschien niet helemaal recht zit door die scoliose en dat dat de oorzaak is?

Ik hoor graag advies of ervaringen.

Vele groeten

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Verkeerde houding zou kunnen maar ook een overbelasting. Ga met de klachten naar een fysiotherapeut

Reageren
    Suus

Persoonlijk zou ik een fysiotherapeut raadplegen.
    Die kan je advies op maat geven, voor je jezelf schade aan je rug bezorgt of goedbedoelde adviezen opvolgt waar je achteraf spijt van krijgt.

Reageren
    Scoliose

Ik ga naar de kinesist (in België kennen we de term fysiotherapeut niet maar komt er op neer), maar die weet hier zelf geen raad mee…

Reageren
    Suus

Dan zou ik een verwijzing naar een orthopeed vragen.
    Als je langdurig scheef belast, kan dat wel voor klachten zorgen.
    Misschien kan een orthopeed je verder adviseren.

Reageren
Reageer op: Spieren aan één kant voelen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.