Zoeken Vraag het forum

Na sprong in ondiep zwembad veel pijn hak/voet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JR

Anderhalve week geleden ben ik in een (ondiep) zwembad geduwd en hard op mijn rechtervoet beland. Dit deed erg pijn bij de val, en later ging lopen ook moeilijk.

Nu, anderhalve week na de val, heb ik nogsteeds extreme pijn aan mijn hak. Ik kan er amper op staan en het doet enorm pijn. Lopen gaat ook moeilijk, en ook bij rust verneem ik de pijn goed.

Wat kan dit zijn?!

14 reacties
    Reageren
    Lola

Hoi, toch maar even een foto laten maken.

Reageren
    JR

Vanochtend is er een foto gemaakt en er blijkt in de hak, voet en enkel niets gebroken.
    Nu moet ik begin van de middag weer naar de dokter en die wil kijken hoe we dat nu gaan oplossen. Een drukverband en even kijken met de spieren/pezen. Misschien dat daar iets gescheurd is.

Wat kan dit nu zijn aangezien het geen breuk is? Het is al anderhalve week geleden en het begint alleen maar meer pijn te doen. Om heel eerlijk te zijn wordt de pijn gewoon ondragelijk. Graag reacties/advies!

Reageren
    Emmeke

Heb je een stukje glas in je hiel gekregen? Splinter?

Reageren
    JR

Nee, ik heb geen glas in mijn hiel gekregen. Ik heb nu een drukverband om mijn voet, maar de pijn is nogsteeds ondragelijk. Lopen is echt niet te doen, en zelfs rusten/op bed liggen doet enorm veel pijn. Help!!

Reageren
    Gus

Klinkt toch alsof er een scheurtje zit. Vraag eens second opinion.

Succes, Gus

Reageren
    hakpijn

En hoe is het afgelopen????

Reageren
    Anoniem

Wat is uiteindelijk het resultaat geweest?
    Ik heb op het moment dezelfde symptomen na van een muurtje gesprongen te hebben.

Zou graag willen weten hoe jij van de pijn af bent gekomen en hoe lang het ongeveer zou duren.

Reageren
    Anoniem

Onze dochter heeft hetzelfde na sprong in ondiep zwembad.

Er lijkt ook niks gebroken, maar voet doet pijn en kan niet goed op steunen. Wat is de uitkomst bij u?

Wees zo vriendelijk om even te antwoorden om anderen te helpen.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou niet al te zeer op een antwoord rekenen omdat het och al een oud topic is.

Ik zou toch even naar de huisarts gaan. Als de klap groot was zou er toch iets gebrojen kunnen zijn in de enkel

Reageren
    Bianca akkerman

Ik ben ook gevallen in ondiepe zwembad en de pijn werd erger vandaag foto laten maken en tog een klein breukje maar wat krijg je drukverband ipv gips apart maar ja

Reageren
    emma

hoi, vandaag heb ik gezwommen en heb gesprongen in ondiep water. Nu net toen ij thuis was kreeg ik ontzendend pijn in minn hak. Wat zou ik moeten doen?

Reageren
    John (moderator)

Als je er last van blijft houden ga dan naar de dokter en laat ernaar kijken

Reageren
    wendy

ik heb dus ook het zelfde voor als de vorige schrijvers. Pijn word echt ondragelijk . Ik ga straks een foto laten nemen. Is ondertussen 14 dagen geleden gebeurd. Mijn zoontje heeft me met het spelen in een te ondiep zwembad geduwd. Graag wil ik weten hoe je het snelst van de pijn kan af zijn? Kan iemand van de schrijvers reageren. Want dit gesprek is al van 2012 en we zijn nu 2025. Dus hopelijk reageert er iemand.

Reageren
    Suus

@Wendy

Daar gaat niemand meer op reageren hoor.
    En je gaat straks naar de dokter, stel die dan je vragen.
    Die zal ze na onderzoek veel beter kunnen beantwoorden.

Reageren
Reageer op: Na sprong in ondiep zwembad veel pijn hak/voet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.