Zoeken Vraag het forum

peesontsteking heup

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Willy

Hi Allen,

Ik ben nu 41 en ook altijd sportief geweest. Ik heb ook peesontstekingen gehad in mijn beiden heupen, van de middenbilspier. Links is snel voorbij gegaan, maar voor mijn rechter heup heb ik toch wel ongeveer een jaar rustig aan moeten doen. De kinésithérapeut zei dat ik veel moest drinken, weinig zout eten, bepaalde oefeningen moest doen. Ik heb nog wel het gevoel dat mijn rechterpees gevoelig is, dus ik ben nog wel voorzichtig. Vooral het hardlopen met snelheden boven de 11 km per uur doet mij geen goed. Ik heb er wel eens vaker last van gehad, maar nog nooit zo lang. Ik was deze laatste keer ook bang dat het structureel zou kunnen worden, vandaar dat ik een lange pauze genomen had.

Ik train nu voor de halve marathon en tot nu toe gaat het goed.

Groetjes

Angel

Ook ik heb al een half jaar een peesontsteking aan mn heup. Dit is vastgesteld na een Mri scan. Ik heb manuele therapie gehad omdat er scheefstand was in mijn heup. Het wil allemaal niet zo helpen, ben n beetje moedeloos. Hoe gaat het inmiddels met jullie? En wat hebben jullie inmiddels ondernomen?

Reageren
    Fani

Hi iedereen, ik vraag me af hoe het nu met iedereen gaat? Heb ook denk ik een peesontsteking en ik vroeg me af hoe lang het duurt en wat moet je doen om er vanaf te zijn. Ik ben de wanhoop nabij

Reageren
    Suus

@Fani

Voor je kunt zeggen wat je moet doen om er af te komen, zul je eerst zeker moeten weten wat je mankeert……

Zorg dus dat je een diagnose laat stellen.

Reageren
    J Jacobs Oirlo.

Hallo ..heb nu bijna 8mnd last van mijn rechter heup en soms ook links..is begonnen na mijn herstel van een operatie in het lies gebied.waar ik ook het acnes cyndroom aan over heb gehouden..
    Door dat ik 2 jaar geleden een Hernia operatie gehad heb denkt de arts dat het veroorzaakt wordt door mijn rug..maar de pijn het voel ik bij mijn heup..geen grote slijtage van het heupgewricht ..lopen en fietsen is erg pijnlijk..wil wel maar het gaat niets…snachts en overdag veel pijn …. mijn bovenbenen , lies doen erg pijn..medicatie help niet….kan er snachts vaak niet van slapen…pijngestopt met fysio was gewoon niet te doen.. weet het gewoon niet meer..als het de heup niet is wat dan wel..kwam nu uit bij peesontsteking hoop dat het dat is..ga afspraak bij huisarts maken..Hoop dat hij mij verder kan helpen..anders terug naar st maartens kliniek Nijmegen..

Reageren
    Jane

Ik ben 63 en loop al een jaar met een ernstige peesontsteking op de heup waarschijnlijk door overbelasting en te lang mee doorgelopen.
    Eerst ook nog een forse slijmbeursontsteking er bij.
    Cortisoninjectie gehad. Geen resultaat totdat dit aan het licht kwam.
    Ontstekingsremmende kuur gehad, fysio voor spierversterkende oefeningen,thuis intensief oefenen,sportarts geweest nu bezig met epte behandelingen en het helpt allemaal niks.
    Ik word er zeer moedeloos van. Komt dit ooit nog goed? Kan nog geen middag winkelen of een ronde wandelen met de hond…..

Reageren
Reageer op: peesontsteking heup
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.