- Schuldige2 december 2011 om 08:37
Sinds een dikke 3 weken werd ik wakker met een vastzittende knak in mij nek. Deze knak treedt alleen op als ik met mijn hoofd van links naar rechts draai en komt iedere keer terug. Er is geen sprake geweest van een trauma, en het is ook allemaal niet pijnlijk.
Als ik naar links kijk dan hoor ik het kraken alsof er iets schuurt en als ik naar rechts kijk en ik draai voorbij het punt waarbij ik recht vooruit kijk dan komt de knak die ook voor anderen in de buurt hoorbaar is. Ik heb zelf het idee (maar het is moeilijk te lokaliseren) dat er iets in de diepte, dichtbij mijn schedelbasis, wegschiet, maar ik kan het niet precies voelen of lokaliseren.Eerst ben ik naar de huisarts geweest, die weet niet goed wat er aan de hand is maar vond wel een forse spanning van mijn bovenrugspieren. Deze heeft mij daarom naar de fysiotherapeut gestuurd. Hier heb ik nu een stuk of 4-5 behandelingen ondergaan waarbij ik voornamelijk gemasseerd ben, echter de knak is nog steeds niet weg. Daarbij ben ik deze week naar de neuroloog geweest omdat ik af en toe tintelingen in mijn linkerhand voelde (die ook weer weggaan) en daarom bang was dat er misschien sprake was van een nekhernia. De neurologen vonden de knak vreemd maar vonden het niet passen bij tussenwervelschijfletsel en de locatie en het aanvalsgewijze tintelen van mijn linkerhand konden zij niet duiden in het kader van een nekhernia. Wel hebben zij foto’s laten maken van mijn nek om te kijken of mijn nek wervelkolom wel helemaal in orde was. Deze foto’s laten gelukkig een normale stabiele wervelkolom zien en ook een normale atlas en dens (de wervels die direct met de schedel verbonden zijn). Ik krijg nu een afspraak bij de orthopeed maar ik snap gewoon echt niet hoe ik van de ene op de andere dag deze knak heb ontwikkeld en wat de knak nou precies is.
Ik heb verder een vrij blanco medische voorgeschiedenis maar ben wel lang en heb wat laxe gewrichten. Zijn er meer mensen met dit beeld en weet iemand toevallig wat het zou kunnen zijn?
Ik ben overigens rond de 30 jaar oud.
5 reactiesReagerenbrenda A3 december 2011 om 16:46zou toch eens een afspraak maken met Chiropractor of Manueel Therapeut, die zou je weleens van deze klacht af kunnen helpen. Het proberen waard. Neem de foto’s dan even mee(kun je gewoon vragen)
Reageren
succes, BrendaSchuldige22 december 2011 om 10:25Voor mensen met dezelfde klachten die dit in de toekomst tegenkomen; het hele gebeuren berust op een spierverkramping/inkorting van waarscjinlijk de scalenes spieren. Ik ben begonnen met McKenzie nekoefeningen om deze spieren te trainen en twee dagen later was de “knak” verdwenen. Al met al een reversibel iets ten gevolge van een verkeerde werk en/of slaaphouding.
ReagerenLes2 april 2012 om 19:52Blij dat het niets serieus is….
Ik heb nml. Precies hetzelfde…. Welke oefeningen kun je me aanraden?
Gr. Les
ReagerenRemco de Vries12 december 2015 om 18:14Bedankt voor je latere toelichting, ik ben dit inderdaad later tegen gekomen en ik ga het gelijk proberen. Thnx!!
ReagerenAnoniem17 december 2015 om 23:54Dat jullie het geruststellend vinden is goed voor the peace of mind, maar kan bedriegelijk zijn omdat de symptomen een uiting zijn van het ziektebeeld 1 persoon met de oorzaak van diegene.. het kan natuurlijk dat als symptomen van een ander overeenkomen of er sterk op lijken dat dit hetzelfde is, maar het kan ook een gerelateerde aandoening zijn of totaal iets anders – ga daarom wel altijd naar de huisarts en wimpel het niet af / in het wilde weg oefeningen doen,
(kan wel, maar niet uitsluitend maar kan ook tegenindicatie hebben afhankelijk van uw situatie natuurlijk die niet persé overeenkomt met de ander)want omdat iemand met dezelfde of vergelijkbare symptomen een bepaald iets had met bijbehorende behandeling betekent niet dat het voor u ook zo zit.
Reageren
Het niet hulp zoeken voor uw specifieke symptomen kan dus slechte gevolgen hebben. Ik weet dat er tal van aandoeningen zijn met dergelijke symptomen.