verkrampte spieren en overbelaste lichaam

Ik loop al een langere tijd met verkampte spieren zowel een overbelaste lichaam. Ik ben bij diversen artsen geweest maar die kunnen helaas niks voor mij beteken. Mijn dagelijkse bezigheden die ik verricht, zijn een enorm obstakel geworden voor mij.

Mijn vraag aan u nu is: is het verstandig om iemand met zulke klachten vrijwilligers werk te laten doen?

Reageer

Zolang er geen diagnose is gesteld wat precies de oorzaak is van de spanningen in het lichaam, is niet met zekerheid te zeggen of u baat kunt hebben bij fysieke inspanning.

Gezien het feit dat er na diverse onderzoeken geen diagnose is gesteld, zou kunnen betekenen dat er sprake is van een psychosomatisch probleem. Hierbij is lichaamsbeweging altijd gezond, indien u zorgt voor bewegingen waarbij de pijn grenzen niet overschreden worden.

Meer valt er volgens mij niet over te zeggen zolang u niet weet wat exact de oorzaak is van de pijnklachten. Is er ooit onderzoek gedaan naar een reumatische oorzaak zoals fibromyalgie o.i.d?

Reageer

Met gezond bewegen wordt bedoeld dat u minstens vijf dagen per week een halfuur per dag actief beweegt. Bijvoorbeeld fietsen, stevig wandelen, zwemmen, dansen of tuinieren. Intensief huishoudelijk werk telt ook mee. U hoeft niet een halfuur achter elkaar te bewegen, maar kunt dat op uw eigen manier over de dag verspreiden. Doe bijvoorbeeld ’s ochtends 10 minuten oefeningen, ga ‘s middags 10 minuten fietsen en aan het einde van de dag nog 10 minuten wandelen.

Lees verder op: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF43.htm

Reageer
Reageer op: verkrampte spieren en overbelaste lichaam
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief