- Altuntas29 januari 2011 om 12:55
Hallo,
Ik ben 43 jaar. Ik ben heel hard op mijn rug gevallen, door uit te glijden. Na de CT scan is gebleken: subtiel impressiefractuurtje dekplaat Th6. Ik heb nog veel pijn en daarom wil ik dat u mij helpt. Welke oefeningen raad u mij, dat het pijn verminderd word. Ik heb er namelijk heel erg last van. Ik ben busschauffeur, en heeft het nadelen als ik werk met dit klacht? En waar moet ik op letten dat het pijn verminderd word/weggaat.
ps. mijn verzekering is niet geschikt voor een fhysiotherapeut, daarom wil ik graag thuis oefeningen doen.
Als u mij helpt ben ik zeer tevreden!
Bedankt!!
3 reactiesReagerenano30 januari 2011 om 00:41Als uw rug, uw baan en een snelle genezing u lief is, en u hebt het advies gekregen fysiotherapie te nemen, dan kan ik u aanraden dit te doen op eigen kosten.
Reageren
U kunt ook een afspraak maken en gewoon vragen naar thuisoefeningen zonder therapie. Maar doorgaans zijn thuisoefeningen een aanvulling op de therapie.
In uw geval zal hier op dit forum niemand u oefeningen kunnen aanbevelen daar dit toch een heel individueel geval is en niemand graag iets aanbeveelt dat wel een heel verkeerde uitwerking zou kunnen hebben. Bovendien moeten oefeningen goed geoefend worden onder begeleiding van een deskundige, want verkeerd uitgevoerd kan het meer schade dan genezing veroorzaken.ano30 januari 2011 om 01:04Nog even een aanvulling wat betreft uw werk. U zit nu, neem ik aan in de ziektewet. U zult er dus alles aan moeten doen om uw genezingpsroces te bevordenen. Als dat inhoudt dat u fysiotherapie moet volgen en u doet dat niet, heeft dat gevolgen voor uw uitkering en uw baan. Dus €30 per behandeling uitgeven kan u duizenden per jaar schelen tot u 67 bent.
Reageren
Geen aanvullende verzekering nemen scheelt natuurlijk in de maandelijkse kosten, maar het heeft een risico.
Soms is het voordelig, soms niet. Maar daar kies je zelf voor. En als je slim bent zet je de uitgespaarde premie apart voor als je toch moet betalen.Clerks30 januari 2011 om 17:27Dank je ano voor je goede adviezen!
Reageren