Zoeken Vraag het forum

ik heb pijn aan mijn rug

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Altuntas

Hallo,

Ik ben 43 jaar. Ik ben heel hard op mijn rug gevallen, door uit te glijden. Na de CT scan is gebleken: subtiel impressiefractuurtje dekplaat Th6. Ik heb nog veel pijn en daarom wil ik dat u mij helpt. Welke oefeningen raad u mij, dat het pijn verminderd word. Ik heb er namelijk heel erg last van. Ik ben busschauffeur, en heeft het nadelen als ik werk met dit klacht? En waar moet ik op letten dat het pijn verminderd word/weggaat.

ps. mijn verzekering is niet geschikt voor een fhysiotherapeut, daarom wil ik graag thuis oefeningen doen.

Als u mij helpt ben ik zeer tevreden!

Bedankt!!

3 reacties
    Reageren
    ano

Als uw rug, uw baan en een snelle genezing u lief is, en u hebt het advies gekregen fysiotherapie te nemen, dan kan ik u aanraden dit te doen op eigen kosten.
    U kunt ook een afspraak maken en gewoon vragen naar thuisoefeningen zonder therapie. Maar doorgaans zijn thuisoefeningen een aanvulling op de therapie.
    In uw geval zal hier op dit forum niemand u oefeningen kunnen aanbevelen daar dit toch een heel individueel geval is en niemand graag iets aanbeveelt dat wel een heel verkeerde uitwerking zou kunnen hebben. Bovendien moeten oefeningen goed geoefend worden onder begeleiding van een deskundige, want verkeerd uitgevoerd kan het meer schade dan genezing veroorzaken.

Reageren
    ano

Nog even een aanvulling wat betreft uw werk. U zit nu, neem ik aan in de ziektewet. U zult er dus alles aan moeten doen om uw genezingpsroces te bevordenen. Als dat inhoudt dat u fysiotherapie moet volgen en u doet dat niet, heeft dat gevolgen voor uw uitkering en uw baan. Dus €30 per behandeling uitgeven kan u duizenden per jaar schelen tot u 67 bent.
    Geen aanvullende verzekering nemen scheelt natuurlijk in de maandelijkse kosten, maar het heeft een risico.
    Soms is het voordelig, soms niet. Maar daar kies je zelf voor. En als je slim bent zet je de uitgespaarde premie apart voor als je toch moet betalen.

Reageren
    Clerks

Dank je ano voor je goede adviezen!

Reageren
Reageer op: ik heb pijn aan mijn rug
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.