- miranda3 november 2010 om 14:07
Ik heb nu sinds 3 jaar last van mijn schouderblad. Het begon 3 jaar geleden als een onschuldig gevoel op mijn linkerschouderblad. Het leek alsof er een duim op mijn schouderblad gedrukt werd. Niet pijlijk dus, maar wel irritant.
Dit gevoel kwam de afgelopen jaren steeds meer naar voren, maar verder geen aandacht aan geschonken.
Nu sinds begin dit jaar begint dat gevoel steeds erger te worden en de druk is veel erger, ook branderig gevoel. Het voelt heel vreemd en ik weet niet wat ik ermee moet. Het is geen pijn in de spieren, althans zo voelt het niet. Het voelt eerder alsof er iets met mijn huid op de schouderblad is. Ik kijk altijd goed en zie geen verkleuringen/verdikking oid.
Wie herkent dit en kan mij vertellen wat het kan zijn? Ik heb angst om hiermee naar de huisarts te gaan, dus ik hoop op deze manier iets wijzer te worden.
Alvast bedankt voor de reacties.
10 reactiesReagerenBert7 november 2010 om 23:14Heb je je rug wel eens laten masseren om alle ‘knopen’ uit de spieren te laten masseren. Deze knopen zorgen voor verminderde doorbloeding en kunnen de door jou beschreven klachten veroorzaken. Je zou de huisarts kunnen vragen de rug te onderzoeken op afwijkingen onderhuids.
ReagerenMiranda11 november 2010 om 14:40Bert bedankt voor je reactie.
Ik krijg regelmatig massages van mijn partner, maar dat branderig gevoel is er dan ook niet altijd. Dus als ik dan eens een massage krijg is het niet zo dat ik kan opmerken dat het gevoel dan wegtrekt ofzo.
Ben benieuwd of anderen dit gevoel kennen en weten wat het is.
Ik denk dat ik inderdaad toch maar eens naar de huisarts ga. Wilde het eigenlijk uitstellen tot na mijn zwangerschap, maar begin nu mijn hele rug pijnlijk te worden door het gewicht wat ik nu meedraag.
ReagerenNu branderig gevoel + ademnood8 oktober 2012 om 10:20Allo allo, Ik ben een tijd geleden bij mijn huisarts geweest omdat ik een sterke druk, stijfheid pijn en af en toe een steek voelde bij mijn linker borst, ongeveer bij mij hart,. ik voelde ook tintelingen en een soort stijheid die van mijn linker borst naar mij linker arm en nek gingen. Bij mijn huisarts hebben ze toen mijn puls gemeten en hartslag en zagen dat die te hoog waren en hebben dan ook nog een hartfilm gemaakt. Ik heb toen een enveloppe met daarin een notitie gekregen van huisarts de ruijter in eindhoven om meteen naar de spoedeisende hulp te gaan bij het Catharina ziekenhuis. Ik heb daar ongeveer 4 uur gelegen en toen kreeg ik te horen dat ik naar huis mocht gaan,. Ik ben dan ook terug naar de huisarts geweest omdat ik nog altijd last had van dezelfde symptomen daar zeiden ze tot 3 keer toe dat ze bij het catharina ziekenhuis niks konden zien het kwam door de stress en verdriet en dat ik dus helemaal niks had aan mijn hart heb. Ik ben ook toen terug geweest naar het ziekenhuis om daar een rapport van te vragen daar heb ik een formulier gekregen dat ik moest invullen en tekenen + ING details omdat als je het rapport krijgt daarvoor moet betalen en dat er automatisch geld van je rekening word afgeschreven. Het rapport heb ik nooit gehad en het bedrag is nooit van mijn rekening afgeschrven. Ik er weer last van dezelde verschijnselen maar al meer dan 1 maand. Ik heb gisteren naar mijn huisarts gebeld en kreeg een medewerker aan de tel die mij na een tijdje door gaf aan een assitente die mij vertelde dat ik dan de volgende dag een spier ontspanner kan gaan halen bij de apotheek, ik vroeg haar toen is dat normaal dat jullie mij dat geven zonder te weten wat er aan de hand is ? Maar ze bleef maar door hammeren. De volgende dag ga ik dus naar de apotheker en die vriendelijke madame geeft mij diclofenac natrium actavis tablet MSR 50mg. Toen vroeg ik aan deze vriendelijke madame of dat de normale manier van zaken is om iets voor te schrijven zonder dat ze weten wat er aan de hand is ? Zei vertelde mij toen dat ik dan beter even naar de dokter kan gaan om zeker te weten,…………… Is er een goedwillend iemand die mij advies kan geven over dit medicament ?
ReagerenAnoniem19 maart 2014 om 17:00Deze sensatie voel ik sinds 3weken,het is steeds meeraanwezig en begon als jeuk en nu voelt het als een een plaatselijke verhitting.
Reageren
Het begon als een sterke “speldenprik” midden in de nacht in bed,ik meende gebeten te zijn.
Is al meer info?
Groet
KAnoniem13 januari 2016 om 18:32Ik heb op mijn schouderblad in de huid telkens op dezefde plek steken. Ook heb ik het gevoel dat het iets uitstraalt naar mijn linkerarm. Het lijkt op zenuwpijn. Soms is het een branderig gevoel. Heb het al een maand. Ik ga toch binnenkort maar eens naar de huisarts…
Reagerentrudy22 december 2016 om 16:13Hallo Miranda,
Reageren
Ik las dit omdat ik zocht naar dezelfde verschijnselen. Ik voel nu exact hetzelfde en ben benieuwd of je ondertussen weet wat het is of was….Dushi6 februari 2018 om 22:28Ik heb dit ook. Iemand al er idee wat het is?
ReagerenL26 april 2018 om 19:08Ik heb hier vanaf 2012 al last van. Mri gekregen en bij mij gaat het om een geiiriteerde pees en slijtage aan het schouderblad. Heb verschillende behandelingen bij de fysiotherapeut gehad maar heeft niets geholpen. Tramadol en 10 mg morfine helpen niets bij mij dus moet leren leven met deze gruwelijke pijnen.
ReagerenAnoniem26 april 2018 om 23:30beste L,
u zou misschien is met uw orthopeed kunnen overleggen over een operatie. Ik heb dat ook gehad. Het ontstoken/beschadigde deel is verwijdert de rest is opnieuw vastgemaakt. Je heb er even lasy van maar nu pijnloos door het leven. Ik kan alles weer.
Mvg
een meisje van 15
ReagerenBas31 mei 2018 om 11:56