Zoeken Vraag het forum

pijn been na opvangen val

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • San

Goedeavond,

de ochtend van oudjaarsdag zou ik bijna onderuit gaan met mijn fiets op lage snelheid toen ik een bochtje moest nemen. Het was spekglad door ijzel. Ik probeerde de val tegen te gaan door met beide benen stevig op de grond te blijven staan, waarbij het uiteindelijk in mn rechter onderbeen schoot en ik evengoed viel daardoor. Ik kon nog naar huis wankelen met mn fiets als steun. Eenmaal thuis de huisarts gebeld en ik kon gelijk langskomen. Ondertussen kwam ik erachter dat ik helemaal niet meer op mn been kon staan zonder pijn en dat mn knie opgezwollen was. Dit was ongeveer een half uur na mn ‘val’.

De huisarts heeft er naar gekeken en gevoeld maar kon voor de rest weinig onderzoeken vanwege de zwelling. Ze heeft me naar huis gestuurd en me gezegd een week rust te houden en daarna terug te komen om verder te onderzoeken. Voor nu houd ze het erop dat ik mn kniebanden heb verrekt. We zijn nu 4 dagen verder, lopen met krukken gaat steeds beter en kan ook steeds meer op mn been leunen als ik met krukken loop, maar niet veel. De zwelling wordt met de dag ook minder.

Ik zit alleen in twijfel of het ook mijn kniebanden zijn, aangezien de pijn tussen mijn kuit en scheenbeen zit aan de rechter buitenkant, ongeveer in het midden van mijn onderbeen. Omdat ik niet kan lopen op twee benen en daardoor weinig kan doen, raak ik steeds meer gefrustreerd. Hoe lang ga ik hier nog aan vast zitten? Ik kan me namelijk ook niet heugen dat ik een of andere verkeerde beweging heb gemaakt met mijn been…

Als iemand mij iets van een indicatie kan geven hoe lang ik hier nog mee door moet lopen of wat het kan zijn.. zou ik heel fijn vinden haha. Bedankt!

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Scheutjes in spieren, verrekking, verstuiking.. het zijn allemaal vergelijkbare letsel van pezen en spieren die wat tijd nodig hebben om te genezen. Blijf in de tussentijd juist wel bewegen (voor zoverre mogelijk) om de doorbloeding goed te houden, en daardoor het herstel te bevorderen!
    “En hoeveel tijd dan?” van1 tot 3-4 weken. Misschien dat je nog wel met Arnica (spier-) olie kunt masseren om de genezing te stimuleren (bv Weleda Arnica spierolie).

Reageren
Reageer op: pijn been na opvangen val
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.