Zoeken Vraag het forum

Moet ik me zorgen maken?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nel

Hai,
    4 weken geleden kreeg ik tintelingen in m’n handen en linkervoet.
    Hierna krijg ik last van beide armen: ik kreeg spierpijn en krampen. De tintelingen bleven wisselend aanwezig.
    Volgens de huisarts was het beknelling in m’n elleboog en hij had geen verklaring voor de tintelingen in mijn been.

De fysio constateerde dat m’n bovenrug vast zit en hierdoor mijn klachten kunnen komen in mijn armen en handen.

Nu heb ik de afgelopen 2 weken spierpijn in mijn beide boven benen gekregen. Soms heb ik het idee dat mijn benen wat minder sterk zijn, maar bij sporten en wanneer ik er niet aan denk heb ik geen last (denk ik). Ook heb ik last van spiertrekkingen in mijn hele lichaam.
    Bloedonderzoek gaf geen tekorten aan.

Ik ben zelf ook best hypochondrisch aangelegd en ben heel bang dat dit het begin van ALS is. Maandag ga ik weer contact opnemen met de huisarts. Moet ik me veel zorgen maken of herkent iemand deze klachten?

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Van zorgen kom je niet beter tot de dag van morgen..
    Je kunt uitgaan van een ernstige (niet te genezen) aandoening of uitgaan van meer voor de hand liggende oorzaken zoals verhoogde spierspanningen in nek/ rug , waardoor klachten te verklaren zouden zijn.

Reageren
Reageer op: Moet ik me zorgen maken?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.