- Carlo5 augustus 2021 om 08:31
Goededag allen,
Mij viel laatst op
Dat ik veel last van jeuk heb ook zit er in mij hals een opgezette klier niet echt groot denk 2 cm. Zit er trouwens al ongeveer tien jaar. Ook ben ik snel kortademig bij inspanning, soort pijn in de rug ter hoogte van het middenrif/borstbeen daar in de buurt . Veel last van maagzuur en een opgezette buik. Soms snel zweten na een kleine taak. Eetlust ook wat minder. Ben niet ernstig vermoeid en val ook niet af zonder reden.Iemand enig idee of ervaring?
Ik ben trouwens 23 jaar oud weeg 97 kilo en ben 186 cm langGroeten carlo
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 augustus 2021 om 13:51Heb je veel stress/spanningen of angsten?
ReagerenCarlo5 augustus 2021 om 17:02Nee totaal niet zelfs
ReagerenJohn (moderator)
5 augustus 2021 om 19:00“Ook ben ik snel kortademig bij inspanning, soort pijn in de rug ter hoogte van het middenrif/borstbeen daar in de buurt . Veel last van maagzuur en een opgezette buik. Soms snel zweten na een kleine taak.”
Overgewicht kan hier een rol in spelen. En maagklachten door verkeerde voeding. Herken je hier iets in?
ReagerenCarlos5 augustus 2021 om 19:57Hier herken ik zeker wat in maar die jeuk dan?
Reageren
En ik ben totaal niet dikJohn (moderator)
5 augustus 2021 om 20:02Maar je hebt wel ruim 15 kg overgewicht..
Reageren
De jeuk kan meerdere oorzaken hebbenCarlo5 augustus 2021 om 20:22Maar die opgezette klier dan zit er al ruim 10 jaar?
ReagerenJohn (moderator)
5 augustus 2021 om 20:23Soms is er niet echt een oorzaak te vinden voor aanwezige lymfeklieren. Voel je vaker aan de klier?
ReagerenCarlo5 augustus 2021 om 20:36Ja ik voel er nu regelmatig aan omdat het me ineens opviel maar die jeuk en die klier en ook kortademig kan horen bij grootcellig b lymfoom heb ik is gelezen nu ben ik niet telkens aan het googlen enzo en maak me ook niet echt heel druk maar viel het me wel op dus mijn vraag is moet ik mij daar zorgen om maken?
ReagerenJohn (moderator)
5 augustus 2021 om 23:06Ik denk het niet, maar je kunt de huisarts vragen om een echo van de klier te laten maken voor je eigen geruststelling
ReagerenVarlo6 augustus 2021 om 14:06Oke en hoezo denk je van niet?
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2021 om 17:06Omdat de klier er al zo lang zit. Je hand dan onderhand andere klachten moeten krijgen.
Reageren