Zoeken Vraag het forum

Moet ik mij zorgen maken?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Carlo

Goededag allen,

Mij viel laatst op
    Dat ik veel last van jeuk heb ook zit er in mij hals een opgezette klier niet echt groot denk 2 cm. Zit er trouwens al ongeveer tien jaar. Ook ben ik snel kortademig bij inspanning, soort pijn in de rug ter hoogte van het middenrif/borstbeen daar in de buurt . Veel last van maagzuur en een opgezette buik. Soms snel zweten na een kleine taak. Eetlust ook wat minder. Ben niet ernstig vermoeid en val ook niet af zonder reden.

Iemand enig idee of ervaring?
    Ik ben trouwens 23 jaar oud weeg 97 kilo en ben 186 cm lang

Groeten carlo

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress/spanningen of angsten?

Reageren
    Carlo

Nee totaal niet zelfs

Reageren
    John (moderator)

“Ook ben ik snel kortademig bij inspanning, soort pijn in de rug ter hoogte van het middenrif/borstbeen daar in de buurt . Veel last van maagzuur en een opgezette buik. Soms snel zweten na een kleine taak.”

Overgewicht kan hier een rol in spelen. En maagklachten door verkeerde voeding. Herken je hier iets in?

Reageren
    Carlos

Hier herken ik zeker wat in maar die jeuk dan?
    En ik ben totaal niet dik

Reageren
    John (moderator)

Maar je hebt wel ruim 15 kg overgewicht..
    De jeuk kan meerdere oorzaken hebben

Reageren
    Carlo

Maar die opgezette klier dan zit er al ruim 10 jaar?

Reageren
    John (moderator)

Soms is er niet echt een oorzaak te vinden voor aanwezige lymfeklieren. Voel je vaker aan de klier?

Reageren
    Carlo

Ja ik voel er nu regelmatig aan omdat het me ineens opviel maar die jeuk en die klier en ook kortademig kan horen bij grootcellig b lymfoom heb ik is gelezen nu ben ik niet telkens aan het googlen enzo en maak me ook niet echt heel druk maar viel het me wel op dus mijn vraag is moet ik mij daar zorgen om maken?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk het niet, maar je kunt de huisarts vragen om een echo van de klier te laten maken voor je eigen geruststelling

Reageren
    Varlo

Oke en hoezo denk je van niet?

Reageren
    John (moderator)

Omdat de klier er al zo lang zit. Je hand dan onderhand andere klachten moeten krijgen.

Reageren
Reageer op: Moet ik mij zorgen maken?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.