Zoeken Vraag het forum

Opnieuw pijnlijke voeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoii,

4 weken terug had ik een pijnlijke opgezwollen voet.
    Ik kwam hier met de vraag hoe t zat met de echo etc.

2 weken terug ging ik naar de huisarts en naar de fysiotherapeut. De huisarts had over een kneuzing en de fysio over een verrekking.

De pijn leek bijna volledig weg te zijn, maar sinds vandaag is het weeer terug!!!

Ik vroeg eerder om een echo en die kreeg ik niet.

Kan je voet weeer gekneusd worden of is die gewoon nooit hersteld en weer pijnlijk dus. En kan ik niet gewoon een doorverwijzing krijgen voor een echo?

Alvast bedankt!

4 reacties
    Reageren
    Suus

Beide kan, kneuzing, verrekking, overbelasting, verkeerd schoeisel.
    Je kunt je huisarts ook een verwijzing naar een orthopeed vragen.
    Dan kan die bepalen wat voor beeldvorming er eventueel gemaakt zou kunnen worden.
    Dan voorkom je dat je eerst een verwijzing vraagt voor een echo, waar wellicht niks uitkomt en dan opnieuw moet wachten op een andere verwijzing.
    In Nederland kun je bij een fysiotherapeut trouwens gewoon zonder verwijzing een echo laten maken, mits de fysio dat zinvol acht natuurlijk, wat niet bij iedere blessure voegt dat iets toe.

Reageren
    Anoniem

Hoii,

Dankjewel voor je antwoord!

Die fysio kan niet doorverwijzen zei ze. Ik had haar eerder gevraagd.

Ik twijfel ook of ik nu nog moet gaan naar die fysio.
    De podotherapeut gaat ook al kijken naar mijn voeten, maar
    dat is pas eind augustus! Welke is beter, ortho of podo?

Alvast bedankt!

Groeten

Reageren
    Suus

Dat de fysio niet kan doorverwijzen voor een echo in het ziekenhuis, klopt, dat zou de huisarts moeten doen.
    Wat ik bedoelde, is door een fysiotherapeut een echo laten maken, daarvoor ben je geen verwijzing nodig.
    Als je in augustus bij de podo terecht kunt, zal dat waarschijnlijk sneller zijn dan dat bij een orthopeed terecht kunt.
    Je zou de huisarts een verwijzing kunnen vragen naar een orthopeed, je kunt die dan altijd nog weer afzeggen als de podotherapeut denkt dat dat niet nodig is.

Reageren
    Suus

Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan die zelf echo’s kan maken, of misschien kan de podotherapeut dat ook wel.
    (Mijn fysio heeft een collega die echo’s maakt en ook bij mijn podotherapeut doet één van de therapeuten dat. Beide zonder verwijzing, gewoon als ze zelf denken dat dat toegevoegde waarde zou kunnen hebben)

Reageren
Reageer op: Opnieuw pijnlijke voeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.