Zoeken Vraag het forum

Voet opgezwollen en pijnlijk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoii,

SInds woensdag doet mijn linkervoet zeer bij het lopen en ik heb pijn aan de boven en onderkant.
    Het trekt ook naar mijn been toe. Nu doet de rechtervoet ook beetje pijn en is opgezet.

De pijn in de linkervoet voelt als steken aan de onderkant en ook in mijn tenen, hiel en bovenkant doet het erg pijn.

De dokter liet een foto maken in het ziekenhuis, geen breuk gelukkig. Nu wil de dokter geen echo maken, hij gaat ervan uit dat
    er iets is met mijn pezen. Ik weet niet wat ik moet denken, is het een kneuzing, blessure, ontsteking?

Het advies was stevige schoenen dragen. Ik ben eigenlijk best boos, want die man kon mij maar geen antwoord geven.

Weten jullie of ik anders via de fysio antwoorden kan krijgen via een echo of onderzoek?

Of herkennen jullie hier iets van?

Alvast bedankt!

Groetjes

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het goed is om ermee naar een fysiotherapeut te gaan.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie.

Denk je dat het toch geen peesontsteking is?

En weet u hoe dat te werk gaat met die echo?

Reageren
    Suus

Je kunt wel boos zijn op de dokter, maar die kan ook niet in je voet kijken, daarom laat hij een echo maken……
    Als de huisarts niet zo kon zeggen wat voor een blessure het is, zal men dat via een forum, waar helemaal geen onderzoek mogelijk is, dat ook niet kunnen.
    Er is uitgesloten dat het een probleem met de botten is, een echo moet dan uitwijzen welke weke delen de klachten veroorzaken.
    Hoe een echo te werk gaat, is heel simpel, je kunt er zelf filmpjes van online opzoeken.
    Een fysiotherapeut kan vaak op korte termijn een echo inplannen en zo mogelijk een behandelplan met je maken.
    Of je terug naar de huisarts sturen, voor verder onderzoek door een orthopeed.

Reageren
    Anoniem

Suus, je hebt het niet goed gelezen.

Ik zei dat hij eerst WEL een echo wilde laten maken, maar ineens NIET meer!!!

Daarom ben ik boos, want zonder die echo kan de huisarts geen diagnose stellen…ik weet wat een echo is Truus

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik zo ok geen antwoord op geven, maar de fysio wel na onderzoek. Wellicht kan de fysio dus een echo van de pezen maken.

Reageren
    Suus

Dat had ik dan idd niet goed gelezen.
    Een fysiotherapeut kan ook een echo maken,maar er is niet gezegd dat er wat uit die echo komt trouwens.
    Als je aan beide voeten dezelfde klacht hebt, is verkeerd schoeisel of overbelasting ook een mogelijkheid en dat hoeft op een echo niet zichtbaar te zijn.
    Je vraagt btw letterlijk hoe een echo te werk gaat, waarom vraag je dat dan als je wel weet wat het is?

Reageren
    Anoniem

Hoii,

Ik bedoelde hoe het te werk ging met die echo in de zin van of zij mij verwijzen voor een echo. Kan een fysio ook doorverwijzen of gaat het via Starr. Of doet zij dan die echo. Ik was idd niet duidelijk.

Maar nu is het wel voor mij duidelijk hoe een fysio te werk gaat. Dankjulliewel!!!

Reageren
Reageer op: Voet opgezwollen en pijnlijk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.