- Mariska29 augustus 2023 om 18:03
Een week geleden heb ik m’n enkel verzwikt
m’n voet en enkel werden gelijk erg dik het was echt pijnlijk
Nu een week later is het nog steeds erg pijnlijk en zo dik dat ik geen schoen aankan
Zou het kunnen dat er iets gebroken is in m’n voet of enkel ?
Vooral m’n voet doet erg zeer een beetje midden op de bovenkant9 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2023 om 18:12Ben je dan ook al bij de huisarts geweest?
ReagerenMariska29 augustus 2023 om 18:16Nee nog niet ik kon niet eerder als donderdag terecht
ReagerenMariska29 augustus 2023 om 18:20Aan de zijkant van m’n enkel zit ook een plek die erg pijn doet waar ik hem zwikte
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2023 om 18:21Dat is dan een slechte zaak. Daar zou ik dan ook iets over zeggen als je bij de huisarts komt. Met dit soort trauma’s moet je maximaal binnen 2 dagen bij de huisarts terecht kunnen. Of er iets gebroken is kan ik zo natuurlijk ook niet zeggen. Daar zou dan een röntgenfoto voor gemaakt moeten worden.
ReagerenMariska29 augustus 2023 om 20:08Dat ga ik zeker doen
Reageren
Een dag na het gebeurden heb ik gelijk gebeld
Toen werd er eigenlijk gezegd dat als het na een week nog dik is ik een afspraak moest makenAnoniem29 augustus 2023 om 22:03Ik had een tijdje terug ook zoiets (alleen dan nadat ik m’n voet gestoten had). Bij mij bleef het ook dik en pijnlijk, dus toen naar de huisarts gebeld. De assistente vond het ook niet nodig dat ik direct langskwam. Wij kunnen tegenwoordig gelukkig ook berichten rechtstreeks aan de huisarts sturen en zij vond het WEL nodig dat ik langskwam! Dezelfde dag nog een röntgenfoto laten maken en het bleek bij mij inderdaad een breuk..
Dus beter laat je het inderdaad zo snel mogelijk checken! Hopelijk valt het mee en gaat het snel over!! Succes!
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2023 om 22:35Ik vind dat een slechte zaak.
ReagerenSuus30 augustus 2023 om 08:54Even een tip: ga de volgende keer met een enkelblessure direct naar een fysiotherapeut. Die kunnen dat over het algemeen en beter beoordelen dan de gemiddelde huisarts en gelijk hands on actie ondernemen in bijvoorbeeld de zin van advies geven en bijvoorbeeld tapen . Een fysiotherapeut kan ook prima inschatten of het handig is een foto te laten maken.
Als je dan de huisarts belt met de diagnose van de fysiotherapeut, geeft de huisarts waarschijnlijk gelijk een verwijzing af voor een foto,zonder dat je eerst op een afspraak hoeft te wachten bij de huisarts.
Zo scheelt het de vaak megadrukke huisarts een consult en het scheelt jou wachten.
En nog een tip: komt er uit de foto “dat er niks stuk is”, op een foto zie je alleen botten en helaas kan er in een enkel veel meer stuk. Ga dan alsnog naar een fysiotherapeut en laat die je enkel beoordelen. Dan voorkom je dat je straks blijvende klachten aan banden,pezen of andere weke delen hebt.
Groetjes van een ervaringsdeskundige met (verkeerd ingeschatte) enkelblessures😅🙈
ReagerenMariska30 augustus 2023 om 11:08Dankjewel voor de reacties en tips
Reageren