Zoeken Vraag het forum

ALS

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Up12

Heb af en toe ineens spiertrekkingen in mijn rechter onderarm. Hierdoor trilt mijn duim ook even. Als ik m strek gaat t wel weer weg. Daarnaast af en toe een raar gevoel in mijn linker en rechter arm. Is dit ALS of MS? Heb naar mijn idee geen last van spierzwakte.

9 reacties
    Reageren
    Alias

Gelukkig is dit een verschijnsel dat heel vaak voorkomt zonder zo’n zware ziekte te hebben.

Meteen denken dat je zo’n zware ziekte hebt maakt het leven overigens vaak wel veel minder leuk. Misschien kun je proberen zo’n manier van negatief denken los te laten.

Reageren
    Up12

Dus geen ALS?

Reageren
    John (moderator)

Je hebt geen last van stress/spanningen of angsten?

Reageren
    Up12

Niet bewust nee

Reageren
    John (moderator)

ga dan eens met de klacht naar de huisarts

Reageren
    Up12

Als of ms lijkt het op?

Reageren
    John (moderator)

dat lijkt me toch wat ver gezocht.
    Maar de vraag die je stelt, doet mij vermoeden dat je vaker bang bent voor ernstige ziekten?

Reageren
    Up12

Ja zeker. Kan het idee moeilijk wegstoppen. Raar gevoel is inmiddels weg en spiertrekkingen nog af en toe

Reageren
    John (moderator)

Je hebt geen last van stress/spanningen of angsten?  Niet bewust nee

Maar de vraag die je stelt, doet mij vermoeden dat je vaker bang bent voor ernstige ziekten?

Ja zeker

Als je vaker bang bent voor ernstige ziekten, dan heb je dus stress en spanningen

Reageren
Reageer op: ALS
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.