Zoeken Vraag het forum

Lage rugpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rugpijn

Goedemiddag.

Ik doe regelmatig wat krachttraining en nu heb ik ineens onderin de rug enorm pijn. Heb voor mijn gevoel niet te veel gedaan.

Het is zo dat als ik op mijn linkerbeen ga staan en rechts dus optil verga van de pijn. Ook lijkt het soms alsof ik bij de eerste stappen nadat ik even gezeten heb een beetje “door mijn been ga”. Na een tijdje lopen verbeterd het wel.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik er mee moet doen?

5 reacties
    Reageren
    Suzan

Hoi,

Naar een fysiotherapeut gaan om naar de oorzaak te laten kijken.
    Rustig aan doen, blijven bewegen op geleide van de pijn en vooral geen goedbedoelde oefeningen op advies van andere rugpatienten gaan doen tot je bij de fysio geweest bent.

Reageren
    Rugpijn

Oke dankjewel. Lijken de klachten op een hernia of dat niet?

Ben er een beetje bang voor.

Reageren
    Suzan

Daar kun je zonder onderzoek weinig zinnigs over zeggen.

Er zijn meerdere andere rugproblemen die ook hernia achtige klachten kunnen geven. Een fysiotherapeut kan daar na onderzoek beter wat over zeggen. Morgen even een afspraak maken dus😉

Reageren
    Rugpijn

Merk vandaag dat de klachten al wat minder zijn. Voel het nog wel. Rondom de onderrug/stuitje voelt het als een grote blauwe plek.

Lijkt verder nu wel weer mee te vallen. Is dat vaker zo dat de klachten komen en gaan?

Reageren
    Suzan

Dat klinkt als spieren die even verkrampt geweest zijn.
    En ja, dat kan komen en gaan.
    Maar nogmaals, een fysiotherapeut kan je daar beter bij adviseren

Reageren
Reageer op: Lage rugpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.