Zoeken Vraag het forum

Benen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • D

Ik heb enige tijd last van een soort bevend gevoel in rust en als ik sta. Tijdens sporten of beweging heb ik nergens last van. Ik ben een man van 28 jaar. Het voelt alsof mijn benen onder spanning staat.

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress of spanningen? Gebruik je medicijnen alcohol of drugs? Eet je wel een beetje gezond? Hoe vaak/hoe veel sport je en wat doe je?

Reageren
    D

Ik sport minimaal 4x in de week en dat is crossfit. Ik heb wel overwicht en net een kind.
    Eet patroon is redelijk gezond. Geen drugs en nauwelijks alcohol.

Reageren
    John (moderator)

Mogelijk is het dan een vorm van overbelasting van de spieren.

Reageren
    D

Het is gewoon een heel vaag gevoel en vage klachten. Kan het gerelateerd zijn aan stress enof vermoeid?

Reageren
    John (moderator)

Dat is ook nog een mogelijkheid. Heb je veel stress en spannignen?

Reageren
    D

Wel gehad en in het verleden een burn-out

Reageren
    John (moderator)

En wat is “in het verleden” ? Hoe lang is het geleden dat je daarvan herstelt bent?

Reageren
    D

Dat is een jaar of drie geleden. Ik heb afgelopen zomer veel spanning’s klachten gehad maar die Lekerweg te zijn

Reageren
    John (moderator)

Het zou er eventueel toch nog mee te maken kunnen hebben. Maar een overbelasting is dan toch meer voor de hand liggend

Reageren
    D

Misschien dan toch een betere sport rust verhouding.Kan overgewicht hier nog wel mat mee te maken hebben

Reageren
    John (moderator)

Ja, want dan kun je eerder overbelast raken

Reageren
    D

Mischien is dit te ver gezocht hoor? Maar iets neurologisch of een spier aandoening ?

Reageren
    John (moderator)

Dat denk ik zeker niet

Reageren
Reageer op: Benen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.