Pijn aan mijn stuitje, coccydynie

  • #16

    Dus je zegt eigenlijk dat dit alleen te verhelpen is door weer een operatie waarbij ze de zenuw vrijleggen die me nu zoveel parten speelt?
    ik heb al die tijd gedacht dat het "gewoon" bij het caudasyndroom hoorde en ooit misschien... wel over zou gaan.. maar omdat de klachten nu zo erg waren ben ik maar eens op zoek gegaan.
    eind volgende maand heb ik een controle afspraak bij de neurochirurg en hoop het een en ander te kunnen bespreken met hem.
    Dat bij cauda klachten meteen geopereerd moet worden weet ik.. maar bij mij zijn ze door de operatie ontstaan.. zeg maar zenuwbeschadiging tijdens de operatie als ik het goed begrepen heb van mijn arts.
    Dank je voor je goede antwoord.. daar kan ik wel wat mee...
    groetjes, Marlies

    #17

    Nee Marlies, dat is niet precies wat ik beweerd heb.
    Een nieuwe operatie is een optie, maar je hebt daarbij geen garantie dat je probleem dan definitief voorbij is. Het zou een verbetering kunnen brengen, maar het kan ook zijn dat er niets verandert of mogelijk een verslechtering optreedt. Daarom moet de neurochirurg i.s.m. de orthopaedisch chirurg dit bekijjken en de mogelijkheden inschatten.
    Om het risico bij een operatie te vermijden heb ik je verwezen naar bovenstaande therapeutenom te laten onderzoeken of een therapeutische oplossing ook tot de mogelijkheden zou kunnen behoren. Ik zelfzou eerst voor deze remedie kiezen, alvorens ik een operatie zou overwegen. Want je hebt al ervaren dat een operatie nare bijverschijnselen kan veroorzaken. Een klein foutje zit ook in een klein hoekje, maar kan grote gevolgen hebben; vandaar....
    Sterkte, succes en beterschap. Groetjes, Arthur

    #18

    sorry.. ik had die stap overgeslagen omdat het bij mijn geen verkeerde stand van het stuitje is en ook geen breuk.
    naturlijk is zo'n stap minder ingrijpend dan meteen een operatie.
    maar ik verwacht daar weinig van omdat het een zenuwbeschadiging is.
    Ik heb overigens al segmenttherapie laten toepassen voor mijn caudaklachten maar dat hielp eigenlijk niets. Vandaar dat ik ook niet verwacht dat spuiten om zenuwen te verdoven of wat dan ook zullen helpen.
    ik kan eens met de orthomanueel arts overleggen of hij er wat in ziet.
    Weet je wat het is.. ik heb niet zoveel trek in alles uitproberen.. hoop vestigen op een nieuwe therapie die vervolgens toch niets doet... ik zie het alom om mij heen bij zenuwpijnen.. men belooft dat het zal werken... maar het doet dan vervolgens niets. Vandaar mijn vraag.
    En nee.. een operatie zit ik zeker niet op te wachten! heb er uberhaupt waarschijnlijk nog een voor de boeg.
    Dank je voor je antwoord weer en voor je link.. ik was al eens op je weblog terecht gekomen. Zal nog eens wat beter speuren.
    groetjes, marlies
    cauda.hinkeltje.nl

    #19

    Hallo

    Pijn in je stuit hoeft niet van de stuit te komen. Wanneer je triggerpoints op bepaalde plaasten in je bilspieren hebt dan kan dat uitstralen naar je stuit.
    Masseren volgend e triggerpointmassage methode helpt erg goed en de pijn verdwijnt na verloop van tijd.
    Het blijkt dat bij de helft van de helft van de mensen met dit soort pijn er triggerpoints zijn die de pijn veroorzaken. Niet opereren dus. Zoek eerst een triggerpoint behandelaar.
    met vr groet
    Josje

    #20

    Sorry. heb te snel op knopje gedrukt. Er moet staan de helft van de mensen.

    groet Josje

    #21

    Bedankt voor al die tips!!!!!!!!!!!!

    Ik heb al 2 jaar pijn, nog niets mee gedaan. Het gaat dus niet van zelf over na het lezen van jullie verhalen voel ik me gedwongen naar mijn huisarts te gaan. ik heb van jullie ervaring geleerd om meteen een MRI scan te laten maken hopelijk zie ik wat er aan de hand is. De pijn straalt van uit mijn stuitje door naar mijn onderrug ik kan niet meer sporten of te lang staan/zetten. Kwaliteit van mijn leven een stuk minder geworden.

    Liefs
    Bel

    #22

    Ik ben 6 mnd geleden bevallen van een dochter. Zij lag als sterrekijker waardoor het niet wou vlotten en ik een ruggeprik gekregen heb. Na de uitwerking van de ruggeprik kon ik niet meer zitten van de pijn aan mijn stuitje. De VK en HA zeiden dat het vanzelf over zou gaan. Niet dus.

    Ik heb fysiotherapie gehad, diclofinac geslikt, chiropractor, orthopeed geweest. Laatste heeft mij injecties gegeven. Ik kreeg alleen maar meer klachten. Orthopeed heeft me doorgestuurd naar de pijnpoli. Daar vorige week geweest. Foto''s gemaakt en bloed laten onderzoeken op onstekingen. Er was als eens een foto gemaakt van het stuitje, maar niet van het bekken. Ik krijg daar woensdag de uitslag van. De chiropractor vond dat mijn stuitje wel erg krom staat, maar de orthopeed vond dat het wel mee viel. Ben zo bang dat er niets uit komt. Dan is het behandeltraject fysio (heb ik al gehad) en psycholoog. Maar het is niets psychisch. Ben er erg emotioneel onder. Voel me niet gehoord en begrepen. Werk 24 uur en heb een zittend beroep. Kan amper zitten.

    Mijn stuit doet zeer van binnen in. Van buitenaf doet het niet zeer als je er aan komt.

    Alle tips zijn welkom!

    #23

    Ter aanvulling: Adviseren jullie om te vragen om een MRI-scan?

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #24

    Ik adviseer een assertieve patiënt die voor zichzelf opkomt en de hulp krijgt die hem of haar toekomt. Daarbij dient de patiënt zich te informeren over de aard van de aandoening en de mogelijke behandelingen. Bij enkelen heeft beeldvormend onderzoek uiteindelijk missende informatie opgeleverd, maar ik zou deze keuze graag aan mijn arts willen overlaten.

    #25

    Ja natuurlijk kan een MRI nieuw licht werpen op een sluitende diagnose. En daarna een goede analyse van het beeld, en tenslotte een goede arts/chirurg die de behandeling kan en wil uitvoeren.

    Coccydynie is een aandoening waarbij het vaak erg lastig is een diagnose te stellen. gelukkig geneest het bij velen vanzelf. De enkeling die last blijft houden zou deze vorm van onderzoek aangeboden moeten krijgen, maar dat is mijn mening.

    #26

    Ik heb mijn chiropractor ook naar de foto's laten kijken. Fotos bekken waren in orde. Stuitje stond behoorlijk krom vond hij.

    Jeany: Je hebt helemaal gelijk, maar je moet je zelf wel inlezen en er wat vanaf weten. Want voor je het weet wordt je weer weggestuurd met het gaat vanzelf wel weer over.

    Morgen krijg ik de uitslag en mogelijk een voorstel voor een behandelplan. Ben benieuwd.

    #29

    Jouw beschrijving heeft volgens mij te maken met zwakke bekkenbodem spieren.Gelezen op het internet

    #30

    Beste Mensen,

    Ik leef met jullie allen mee. Ook ik heb al twee jaar last van mijn stuitje na een val hierop.Ik ben niet in staat om huishoudelijke taakjes te doen of een lange tijd te zitten. Wat wel erg lastig is als een student. Ben hiervoor in Nederland naar de dokter geweest er zijn hier fotos van gemaakt hieruit bleek dat er helemaal niets aan de hand was. Maar in de tussen tijd verging ik van de pijn. Vervolgens ben ik weer geweest en ben doorverwezen naar de fisio therapeut. Ben hier een jaar onder behandeling geweest. Hier uit bleek dat ik een blokkade had in mijn si-gewricht. Echter hielpen de behandelingen in bij de fiostherapeut voor geen meter. Ik ging er alleen maar op achteruit. Vervolgens ben ik weer naar de dokter geweest. Deze heeft mij naar een speciale kliniek in Rotterdam gestuurd de Spine en Join Centre. Hieruit kwam het een en ander uit. Dat mijn kleine spieren niet werken en dat al het werk werd gedaan in mijn lichaam door mijn grote spieren. En tevens dat ik een scheve werverkolom heb etc etc. 2 maanden revalidatie werd mij aangeraden. In de tussentijd ben ik op vakantie naar Turkije geweest. Ook hier ging ik naar het ziekenhuis. En ja hoor, het bleek dat mijn stuitje al twee jaar gebroken was. In turkije werd voor het eerst een MRI scan gemaakt en hieruit bleek dat er een breuk was. Vervolgens ben ik de week hierop van de trap gevallen op mijn stuitje. Momenteel kan ik helemaal niet meer op mijn stuitje zitten. En heb ik veel meer pijn. Inmiddels ben ik terug van vakantie. En heb ook weer in Nederland fotos laten maken. En rarara hier wordt mij weer verteld dat er helemaal niets aan de hand is? Toen ik aan de arts vroeg hoe het kan zijn dat in Turkije wel wat wordt gezien en in Nederland niet. Krijg ik als antwoord in Nederland worden geen MRI scan gemaakt dat is gewoon veel te duur!!!!!. Om een lang verhaal kort te maken. Laat je a.u.b in Nederland niet aan je lot over. Probeer het in een ander land. In Nederland draait alles om geld en de patient heeft geen enkele waarde. Ik ben letterlijk al twee jaar lang depressief. Ik kon geen betekenins geven aan de pijn die ik had en dacht dat ik mij aanstelde. Ben jammergenoeg blij dat ik mij heb laten onderzoeken in Turkije en dat er een breuk is gevonden. Ik kan nu tenminste een betekenis geven aan mijn pijn. In Turkije heb ik een speciale kussen gekocht met een gat in het midden zodat mijn stuitje niet belast raakt. Ook kan je dit zelf maken gewoon een grote spons kopen op de markt en hier een gat in maken. Dit helpt erg bij de pijn tijdens het zitten. Hierbij wil ik iedereen heel veel sterkte wensen en probeer het is in een ander land. In Nederland draait alles om geld jammergenoeg.

Het onderwerp ‘Pijn aan mijn stuitje, coccydynie’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief