Zoeken Vraag het forum

Bult op onderbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sdb

Hallo,

Ik heb deze bult al wel 3 jaar. Het is zacht als ik het indruk. Het is vooral goed zichtbaar als ik op mijn teen sta ipv plat sta. Ik hardloop regelmatig en het lijkt erop dat ik soort van spierpijn krijg rond/op het gebied van deze plek. Iemand enig idee wat het kan zijn en zou ik ermee naar de dokter moeten? Hij is misschien wel iets zichtbaarder geworden door de afgelopen 2 jaar.

Ik hoor het graag!

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan vetweefsel zijn. Laat de huisarst ernaar kijken

Reageren
    B

Beste sdb,

ik heb ook een vergelijkbare bult op de zijkant van mijn onderbeen zitten. Ben jezelf inmiddels al wijzer geworden.

ik ben benieuwd.

Reageren
    Lau

Hallo,

Ik herken dit gelijk, heb namelijk precies hetzelfde… als ik hardloop dan is het inderdaad alsof ik spierijn heb op die plek ook nog wat meer verdikt.. weet je inmiddels al meer ??

Reageren
    Jens

uw symptomen klinken heel hard op hetgeen dat ik al gehad heb. Namelijk een compartimentsyndroom. De fascia waar de spier inzit is niet rekbaar en bij sommigen is de spier te groot en hierdoor scheurt deze fascia. Bij mij hebben ze een drukmetingtest gedaan en toen die positief was ben ik hier aan geopereerd. Een fasciotomie zoals ze het noemen. Heb er niks van last meer van

Reageren
    Mieke

Ik heb het ook maar dan is de bult hard. Niet in te drukken en een beetje rood

Reageren
    Bella

Is de bult bij jouw al verdwenen en wat was het precies? Ik heb namelijk hetzelfde.

Reageren
    Bella

@Mieke Is de bult bij jou al verdwenen? En wat was het precies?

Reageren
Reageer op: Bult op onderbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.