Zoeken Vraag het forum

Spiertrekkingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hi ik ben 14 jaar en ik heb in rust soms wat spiertrekkingen over mijn lichaam. heb ik ALS? kan je uberhaupt wel ALS krijgen op 14 jarige leeftijd? Ik ben een beetje bezorgd over die spiertrekking want ik ben ze nu op gevallen

25 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je stress of spanningen?

Reageren
    Anoniem

Nouja ik voelde een paar keer spiertrekking op dezelfde plek een spiertje bij me borst en toen ging ik zoeken naar wat het was toen zag ik ALS en was ik een beetje gespannen en nu let ik op elke spier en lijkt het alsof er soms een paar trekkingen hebben. Kan je het wel op 14 jaar krijgen?

Reageren
    John (moderator)

Zeer onwaarschijnlijk. Ik denk dat je een beetje gespannen bent

Reageren
    Anoniem

Is het krijgen van ALS op 14 jaar mogelijk? ik heb ook geen familie met ALS dus het kan niks erfelijk zijn. Ik ga ook naar de psycholoog voor hypochondrie. En ik heb voor derest geen klachten behalve die spiertrekkingen

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft dan toch alles me je hypochondrie te maken.

Reageren
    Anoniem

Ik ben nu ook heel gespannen ik kan niet eens normaal me serie kijken. Maar kan je op 14 jarige leeftijd die ziekte krijgen of is dat niet mogelijk?

Reageren
    John (moderator)

Nee. Dan ben je te jong

Reageren
    Anoniem

Dus eigenlijk maak ik me zorgen om niks? Omdat je ALS niet op mijn leeftijd kan krijgen?

Reageren
    John (moderator)

klopt helemaal

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt voor het geruststellen nu ben ik iets meer kalm

Reageren
    Anoniem

Hallo john ik ben er weer omdat ik nogsteeds geen rust kan vinden en ALS blijft in me hoofd. Weet u zeker dat ik het niet heb? De spiertrekkingen zijn wel een stukje minder geworden maar ze zijn er nu nog alleen in me benen terwijl ze eerst rond me bovenlichaam zaten. Is de kans reeel?

Reageren
    John (moderator)

Je hebt geen ALS

Reageren
    Anoniem

Hoe weet u dat zeker? Ze zijn nu vooral in me benen maar ze zijn wel wat minder geworden.

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: Spiertrekkingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.