- Rein15 juli 2025 om 18:09
Hoi,
Heb nu sinds een aantal dagen trillingen in m’n schouders. Ineens trilt een spiertje in m’n schouder. Het is even weg en dan speelt het weer even op en dan weer weg. Ik zoek het op internet en kom op ALS. Moet ik me daar zorgen over maken?
Bedankt,
Rein
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 juli 2025 om 18:15Het kan toch ook gewoon spierspanning zijn. Met ALS heeft dat niks te maken
ReagerenRein15 juli 2025 om 18:17Bedankt. Hoezo niks mee te maken? Het is toch een symptoom
ReagerenJohn (moderator)
15 juli 2025 om 18:21Dan moet je toch nog wat meer klachten hebben op andere plaatsen.. Een trillend spiertje af en toe in de schouder heeft daar niks mee te maken. En als je er dan toch ongerust over blijft, ga dan naar de huisarts
ReagerenHein15 juli 2025 om 18:41Oké, bedankt.
Laatste vraag;
Klachten zoals?
Ben 23 jaar voor de beeldvorming.
Als u zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken dan ga ik niet naar de dokter.
ReagerenJohn (moderator)
15 juli 2025 om 18:51In ieder geval niet af en toe een spiertrekking ion de schouder. Bij Als zijn de klachten altijd aanwezig en dan vooral in de ledematen
– Onhandigheid: Dingen laten vallen, moeite met fijne motoriek
Reageren
– Spraakproblemen: Moeite met articuleren, minder duidelijk praten
– Slikproblemen: Regelmatig verslikken of moeite met kauwen
– Spierkrampen en trillingen (fasciculaties): Vooral in handen, armen, tong en nek
– Spierzwakte en atrofie: Begint vaak in armen, benen of mond-keelgebied
– Problemen met lopen of opstaan: Zonder duidelijke oorzaak
– Verlies van spiercontrole: Uiteindelijk leidt dit tot verlamming
– Ademhalingsproblemen: Vooral ’s nachts, door zwakte van ademhalingsspierenHein15 juli 2025 om 18:53Dus voor mij onwaarschijnlijk of eigenlijk niet mogelijk
ReagerenJohn (moderator)
15 juli 2025 om 18:58“eigenlijk niet mogelijk” dus
Reageren