Zoeken Vraag het forum

Spiertrekkingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ikke36

Hoi,

Nu heb ik ongeveer 4 maanden last van spiertrekkingen. Voornamelijk in de kuiten. Het is een week of 3 weg geweest maar sinds 2 weken terug.

Nu las ik laatst op sommige websites dat dit ook een symptoom kan zijn van een hersentumor. En op andere weer niet. Wie weet hier het fijne van?

Alvast bedankt

4 reacties
    Reageren
    Suus

Als je deze website doorleest, zie je dat het bij vrijwel iedereen hier een symptoom is van angst en hyperventilatie klachten en geen hersentumor of andere ernstige aandoening

Maar  om te beginnen zou ik eens naar de huisarts gaan voor wat onderzoek naar de oorzaak, aangezien er talloze andere reden kunnen zijn waarom je er last van hebt.

Reageren
    Ikke36

Hoi Suus,

Ik ben al tig keer bij de huisarts geweest de laatste maanden. Die man wordt denk ik helemaal gek van mij. 3 keer is bij mij een onderzoek gedaan maar meer vanwege de angst op ALS toen. Die angst is verdwenen maar nu is het de angst op een hersentumor.

Reageren
    Suus

Dan zou een volgende vraag aan de huisarts “hulp bij angst voor een ernstige aandoening” kunnen zijn.
    Dat zal hij waarschijnlijk goed kunnen begrijpen, gezien je eerdere angst voor ALS.
    De huisarts kan je daarvoor doorverwijzen naar bijvoorbeeld de praktijkondersteuner GGZ.
    Zo voorkomt hij gelijk dat hij gek van je wordt😉

Reageren
    John (moderator)

Nee ik weet daar niet het fijne van. Kan immers geen enkel onderzoek doen. Maar een hersentumor is wel heel erg ver gezocht als je alleen wat trekkingen in de kuiten zijn
    Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Spiertrekkingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.