Zoeken Vraag het forum

Spiertrekkingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ok ik zal ze doen

Anoniem

Hey john het spijt me dat ik je zovaak terug bericht maar ik had opgezocht en er was laatst iemand van 15 met ALS komt dit dan omdat ze een erfelijke variant hebben? Ik ben super bang en omdat ik zo bang ben denk ik dat de spiertrekkingen steeds erger worden en dan word ik nog banger. ik weet niet wat ik moet doen. Als je ALS op mijn leeftijd krijgt heb je dan de erefelijke variant?

Reageren
    Catootje

Ik zou niet meteen het ergste denken maar denken aan factoren als spanningen, tekorten aan voedingsstoffen en de invloed van electromagnetische velden.

Reageren
    John (moderator)

Je moet je daar helemaal niet mee bezig houden. En vooral van het Internet afblijven en gaan zoeken op symptomen. Je maakt het voor jezelf erg moeilijk. Je klachten worden door de angststoornis/hypochondrie veroorzaakt.

Reageren
    Anoniem

Als ik nu zou proberen om ontspannen te zijn hoelang duurt het dan voordat de klachten weg gaan?

Reageren
    Anoniem

Aan welke voedingstoffen moet ik denken?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik zo helaas ook niet beantwoorden

Reageren
    Anoniem

Kan het wel een tijdje duren en niet dat t binnen 1 dag weg is?

Reageren
    Anoniem

Ze zijn wel heel wat minder geworden die spiertrekkingen. eerst had ik ze bijna heel de tijd op verschillende plekken en nu nog maar om de paar minuten in me benen en heel soms armen. Betekent dit dat mijn spanning iets minder word en dat ze nu ook langzaam verminderen?

Reageren
    John (moderator)

Dat zal niet binnen 1 dag weg zijn

Reageren
    Anoniem

Ok bedankt, ik ben al iets rustiger geworden omdat ik ook had gelezen dat ALS eerst word gekenmerkt door spierzwakte en daarna pas trekkingen. ik heb geen spierzwakte want ik struikel niet ofzo of ik laat ook geen dingen vallen. Heb eergister ook nog gewoon normaal kunnen planken en heb oefeningen gedaan waar ik neit veel moeite meehad.

Reageren
Reageer op: Spiertrekkingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.