- Anoniem1 mei 2020 om 00:00
Ok ik zal ze doen
Anoniem1 mei 2020 om 04:41Hey john het spijt me dat ik je zovaak terug bericht maar ik had opgezocht en er was laatst iemand van 15 met ALS komt dit dan omdat ze een erfelijke variant hebben? Ik ben super bang en omdat ik zo bang ben denk ik dat de spiertrekkingen steeds erger worden en dan word ik nog banger. ik weet niet wat ik moet doen. Als je ALS op mijn leeftijd krijgt heb je dan de erefelijke variant?
ReagerenCatootje1 mei 2020 om 09:21Ik zou niet meteen het ergste denken maar denken aan factoren als spanningen, tekorten aan voedingsstoffen en de invloed van electromagnetische velden.
ReagerenJohn (moderator)
1 mei 2020 om 12:56Je moet je daar helemaal niet mee bezig houden. En vooral van het Internet afblijven en gaan zoeken op symptomen. Je maakt het voor jezelf erg moeilijk. Je klachten worden door de angststoornis/hypochondrie veroorzaakt.
ReagerenAnoniem1 mei 2020 om 16:03Als ik nu zou proberen om ontspannen te zijn hoelang duurt het dan voordat de klachten weg gaan?
ReagerenAnoniem1 mei 2020 om 16:05Aan welke voedingstoffen moet ik denken?
ReagerenJohn (moderator)
1 mei 2020 om 16:07Die vraag kan ik zo helaas ook niet beantwoorden
ReagerenAnoniem1 mei 2020 om 16:31Kan het wel een tijdje duren en niet dat t binnen 1 dag weg is?
ReagerenAnoniem1 mei 2020 om 16:36Ze zijn wel heel wat minder geworden die spiertrekkingen. eerst had ik ze bijna heel de tijd op verschillende plekken en nu nog maar om de paar minuten in me benen en heel soms armen. Betekent dit dat mijn spanning iets minder word en dat ze nu ook langzaam verminderen?
ReagerenJohn (moderator)
1 mei 2020 om 17:57Dat zal niet binnen 1 dag weg zijn
ReagerenAnoniem1 mei 2020 om 18:32Ok bedankt, ik ben al iets rustiger geworden omdat ik ook had gelezen dat ALS eerst word gekenmerkt door spierzwakte en daarna pas trekkingen. ik heb geen spierzwakte want ik struikel niet ofzo of ik laat ook geen dingen vallen. Heb eergister ook nog gewoon normaal kunnen planken en heb oefeningen gedaan waar ik neit veel moeite meehad.
Reageren