Spierschokjes

Hoi allen,
    Fijne kerst als eerst!
    Ik heb sinds een tijdje (denk nu 2 maanden) vaak last van spierschokjes, onwillekeurige spiertrekkingen van een paar seconden. Ik heb in het verleden last gehad van een hernia (ben ook hypermobiel) en ook vaak last van mijn spieren. Conditie is ook niet top. De spierschokjes vallen me nu de laatste weken zo o, vooral in rust maar ook wel als ik bezig ben. Ik ben gaan Googlen maar kom dan snel uit op nare spier- zenuwziekte. Ik heb het niet constant dus dan is het dit niet toch?
    Kan iemand me geruststellen? Ik merk dat ik me opeens nogal zorgen maak.
    Groetjes Lies

Reageren

ik heb dit al voor zolang ik me kan herinneren..

als ik stress heb en er aan denk en op focus dan voel ik ze werkelijk overal. Doe ik dit niet dat heb ik er totaal geen last van. Ik ben echter ook een behoorlijke hypochonder, iets wat niet meehelpt...

Een paar maanden terug nog: nergens last van, toen las ik iets op internet over een enge ziekte waarin t voor kan komen en PER DIRECT begon het weer..

uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat 70% van de mensen spiertrekkingen heeft zei de dokter.

Reageren

Dank voor je reactie Willem! Ik heb ze ook altijd gehad alleen de laatste periode opeens zovaak. Voorheen wellicht dat het me eens per dag opviel en nu heb ik ze de hele dag door maar niet constant en wel overal (benen, voeten, armen en handen). Dat stelt me dan enigsinds wel gerust want ik denk als het iets ernstigs was dat het op een plek zou blijven en constant maarja weet t niet zeker en als het dan eenmaal in je hoofd zit gaat het een leven leiden:(

Reageren

Ik heb het ook niet constant, en ook overal...Armen, benen, romp, billen, ooglid, etc.  Toen ik het las op internet over de spierziekte, werd ik nog meer gestresst dan ik al was (werk gerelateerd) en voelde ik ze dus overal. Ik kreeg zelf pijntjes aan allerlei spieren. Op een gegeven moment had ik het een plek gegeven en alle "symptomen" verdwenen... dus wat dat betreft...

Reageren

heeft dat lang geduurd bij jou Willem?

Reageren

aantal weken ...

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Spierschokjes

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe