- Anna26 maart 2018 om 19:24
Hallo,
Ik ben 20 jaar oud (vrouw), en heb de afgelopen 4 jaar problemen met het trillen van handen en benen na inspanning (na 5 minuten fietsen). Trillen blijft soms de hele dag aanhouden. Alleen als je iets vastpakt zie ik dat ik niet meer zo tril. Hierdoor ben ik erg instabiel. Het trillen, de instabiliteit het het duizelig zijn begint erger te worden het afgelopen jaar. De neuroloog in het ziekenhuis waar ik een afspraak had zag het, heeft het gefilmd en met 5 andere neurologen besproken. Zij begrepen het allemaal niet (hyperventilatie en b12 tekort zijn btw uitgesloten). Mijn neuroloog gooit het op een ontregeld zenuwstelsel met een versterkte essentiele tremor en zei dat ze er voor de rest niks mee kon doen. Ik heb onder andere een mri scan gehad, hier kwam ook niks uit.
Verder is mijn bloeddruk lager dan gemiddeld maar niet te laag en heb ik chronische hoofdpijn. Hoe lang ik ook slaap, ik ben altijd moe. In het verleden heb ik een ijzertekort en vitamine d tekort gehad, maar deze zijn al een tijdje opgelost en er verandert niks. Mijn menstruatie cyclus duurt gemiddeld 6 weken maar ik heb geen idee of dit er iets mee te maken heeft. Ook begint mijn haar dunner te worden en uit te vallen (dit is niet iets wat ik alleen zelf zie).
Het wordt steeds lastiger om mijn studie vol te houden en mentaal wordt het er ook niet beter op.
Heeft iemand misschien een idee wat ik er aan kan doen of, of het iets bekends is?
Alvast bedankt
1 reactieReagerenCatootje27 maart 2018 om 09:09Haaruitval, onregelmatige/lange cyclus. Kan te maken hebben met zaken als insulineresistentie en oestrogeendominantie. op internet genoeg over te vinden, ook hoe je dat zelf kan bijsturen met de juiste voeding, xeno-oestrogenen vermijden, bepaalde voedingssupplementen en aanvullende middelen.
Tekorten zijn lang niet allemaal te meten in je bloed. Sowieso wordt er maar op een paar stofjes getest, een magnesiumtekort is niet aantoonbaar en sommige minimumwaarden worden te laag bepaald. Veel mensen kunnen wel wat stofjes gebruiken als magnesium, vitamine B (hele complex), C en D en omega 3. Je zou nog advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied.
Reageren