Zoeken Vraag het forum

Zware benen tijdens en na (zaal)voetbal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • GLK

Hallo,

Vanaf juni dit jaar heb ik last van zware onderbenen tijdens het zaalvoetballen. In eerste instantie heb ik de zeurende pijn genegeerd en ben door blijven voetballen. Maar helaas verergert het sinds september alleen maar en kan ik nu niet meer mee voetballen. Dus ben ik naar de dokter gegaan, die mij meteen doorverwees naar de fysio.

Uit ervaring heb ik het niet echt op de fysio en ook dit keer heeft het mij niet van mijn probleem geholpen. De fysio dacht het goed te kunnen behandelen met het masseren van mijn benen, maar het zeurende/vermoeide gevoel blijft terugkomen.

In de maanden juli en augustus heb ik zomerstop gehad, dus voldoende rust genomen. In het begin van september ging het ook twee wedstrijden goed. Echter kwam de drukkende pijn al snel weer terug.

Ik heb het gevoel dat de drukkende pijn langzaam begint in de kuiten en zich dan doorzet naar mijn scheenbenen, waardoor ik het gevoel krijg alsof de spieren mijn bot uit het vel willen duwen. Mijn speelstijl is wel heel explosief en conditioneel kan ik het ook goed volhouden, maar het kwam met regelmaat voor dat ik aan het eind van de training/wedstrijd kramp kreeg in mijn kuiten.

Ik ben 20 jaar en van jongs af aan gevoetbald. Speel nu drie jaar in de zaal met een frequentie van 1 tot 2 keer per week.

Hopelijk kan iemand met deze info mij wat meer bijbrengen wat hier de oorzaak van kan zijn.

Mvg,

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het al toch alles te maken hebben met de korte kap/draaibewegingen die je in de zaal veel meer maakt dan op het veld. Een goede warming-up, het rekken van met name je kuitspieren en goed schoeisel zijn essentieel bij zaalvoetbal. Waarschijnlijk zul je toch je speelstijl iets moeten aanpassen

Reageren
    GLK

Bedankt voor je snelle reactie Tandor,
    Toch vind ik het wel vreemd, want mijn speelstijl is altijd zo geweest en in de zomerstop heb ik nieuwe schoenen gekocht. Ook heb ik in oktober weer mijn oude schoenen uit de kast gehaald en het daar weer op geprobeerd.
    Rekken doe ik nu dagelijks en ik denk dat ik een goede warming-up doe voor de training/wedstrijd. In elk geval ga ik niet zomaar koud beginnen.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat je meer versterkende- en rekoefeningen zou moeten doen voor je kuiten

Reageren
Reageer op: Zware benen tijdens en na (zaal)voetbal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.