- Anoniem11 mei 2017 om 07:58
Ik heb tijdens spinning aan de buitenkant van mijn kuit pijn. Zowel links als rechts, aan de linkerkant meer. De pijn zit echt aan de zijkant en trekt soms iets meer door naar de voorkant, niet op het scheenbeen.de pijn beging na 20/30 min en wordt gedurende het uur steeds erger.de klachten houden erna nog wel aan, maar na een halfuurtje/uurtje rust trekken ze weg. Het is een zeurende/krampende en soms stekende pijn. De fiets is goed ingesteld.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 08:26Hoe lang ben je al aan het spinnen?
ReagerenAnoniem11 mei 2017 om 08:30Iets meer dan 2 maanden. Heb wel van te voren hardgelopen, maar de klachten traden daar ook op maar dan aan 1 kant. Spinning doe ik 1 a 2 keer per week en dan nog 1 a2 keer krachttraining, heb alles wel rustig opgebouwd
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 08:48Doe je voldoende rek- en strek oefeningen? Cooling down?
ReagerenAnoniem11 mei 2017 om 12:26Iedere les beginnen we met een warming up en na de les een cooling down,met rekoefeningen.
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 13:21Misschien is het dan toch goed om met de klachten naar een fysiotherapeut te gaan om te kijken of het geen shin splints zijn.
ReagerenAnoniem11 mei 2017 om 16:04Bedankt voor je reactie
Kan het bij shin splints zo zijn dat de pijn niet op het scheenbeen zit? De pijn zit namelijk meer in de kuit als ik een afbeelding opzoek zit het meer in de peroneus spier en kuitspier
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 16:56ik kan er zo zonder enig onderzoek niets veel over zeggen, maar daar is dan de fysio voor..
Reageren