- Nroijakkers23 maart 2017 om 00:48
Beste mensen,
ik ben 3 weken geleden aan mijn voorste kruisband geopereerd die ik heb afgescheurd. Het zou volgens de Ligamys techniek gaan, dat is een nieuwe techniek waarbij ze je eigen kruisband behouden en hechten en er nog een 2e namaakkruisband bijzetten voor versteviging. Wat bleek tijdens de operatie, dat mijn kruisband aan de aanhechting van het bot was afgescheurd. Het was niet mogelijk om de Ligamys techniek uit te voeren. Nu is alleen mijn voorste kruisband gehecht, en heb ik al 3 weken een brace om (nog 1 week te gaan) voordat ik met mijn revalidatie kan beginnen. Er word gezegd dat ik na 5(!) maanden weer op mijn oude niveau kan sporten omdat ik nu geen last heb van de hamstring waarme ze anders de kruisband reconstrueren, en de schade in het bot (hoe ze de hamstring vastzetten. Maar vroeger hechtten ze ook alleen de kruisband, en dit leidde vaker tot nog een keer scheuren van de kruisband. Mijn vraag is dus of ik na of tijdens mijn revalidatie meer kans heb om mijn kruisband nog een keer te scheuren?
Groetjes
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 maart 2017 om 01:05Ik denk dat die kans wel wat groter is.
ReagerenNroijakkers23 maart 2017 om 02:12Ik doe trouwens aan voetbal op redelijk hoog niveau en ik ben 18.
ReagerenFC Kruisband23 maart 2017 om 08:40Al eens gekeken op http://www.fckruisband.nl? Hier staan veel vragen/antwoorden en andere verhalen.
Reageren