Zoeken Vraag het forum

Had een super sterk lichaam maar voel mezelf nu bejaard

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Edwin

Beste allemaal,

Even beknopt wat mijn situatie is;
    Ik ben 40 jaar en heb mijn hele leven gesport (nog steeds) en muv roken, heb ik een super gezonde levensstijl. Wel ben ik door een sport blessure 5 jaar geleden succesvol geopereerd vanwege een hernia. Na de operatie was ik weer als nieuw, nergens geen centje pijn en last meer van, kortom echt weer een jonge vent! 🙂

Ik weet niet wat het laatste jaar met mij aan de hand is maar ik krijg opeens allerlei kwalen. Het begon vorig jaar met een linker opgezette​ enkel. Ik dacht dat ik deze misschien verzwikt had met dansen op een festival. Ik maakte toen een rare beweging, had er even een halfuur last van maar dat trok weg. Een week later had ik opeens een hele dikke voet (bovenkant wreef) en een paar dagen later opeens een dik onderbeen met veel vocht rond mijn knieën. Ik heb dat een paar dagen aangekeken en op het moment dat ik dacht “morgenochtend ga ik naar de dokter” ging ik slapen en werd ik wakker met een bijna slank been wat helemaal wegtrok. Ik ben toen niet meer naar de dokter gegaan, want eigenwijs als ik ben, ik heb altijd zoiets van het is vanzelf gekomen en gaat vanzelf weer weg…

Heel af en toe heb ik iets vocht rond mijn linker enkel, maar is eigenlijk alleen maar zichtbaar als ik s avonds mijn sokken uit trek.

Nu heb ik sinds 2 weken weer wat en kan ik het beste omschrijven alsof mijn knieën ingezwaggeld zijn, het lijkt wel alsof ik strakke banden om mijn knieën heb… Eerst dacht ik spierpijn en ik zal wel weer te fanatiek mijn benen getraind hebben, maar het gevoel blijft! Ook heb ik amper kracht meer in mijn benen, trap oplopen voelt alsof ik met 300 kilo aan het sqautten ben… Als ik zit dan lijken mijn spieren wel tekort, zo voelt het…. Alsof het uitgerekt wordt. Als ik sta of languit lig dan voel ik niks. Verder lijkt het wel alsof mijn lijf steeds meer een afkeer krijgt van sporten, arm oefeningen worden door mijn lijf bijvoorbeeld bedankt met last van pezen of aanhechtingen terwijl ik echt al maanden niet meer zwaar train, eerder therapeutische oefeningen met lichte weerstand.

Nu kan ik wel naar een normale huisarts gaan maar ik begrijp van veel mensen dat die eigenlijk te weinig weten van het bewegingsapparaat. Dus tot wie zou ik mezelf het beste kunnen wenden en wie herkent mijn klachten?

Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je zou naar een sportarts kunnen gaan.

Reageren
Reageer op: Had een super sterk lichaam maar voel mezelf nu bejaard
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.