- TimeD15 juni 2012 om 21:58
Hoi,
Ik heb al langere tijd (inmiddels 2 jaar) last van pijn in zowel gewrichten en spieren. Om alleen al een voorbeeld te noemen, ik heb zojuist mijn was op staan vouwen en nu heb ik last van mijn onderrug, waar de oorzaak vooral is dat mijn spieren volledig aangespannen zijn en mijn rug helemaal vast zit.Ik zal eerst een opsomming geven van de verschillende plaatsen waar ik last heb. Zoals net gezegd heb ik vaak last van mijn rug, wat vooral mijn onderrug is, maar soms breid het zich ook uit tot bovenrug en schouderbladen. Daarnaast heb ik vaak (meerdere malen per week) wel een keer last van mijn heup, knie of enkel. Dit wisselt af van plek en van been. Als ik ’s ochtends op sta heb ik stijve handen en benen, na deze even gebruikt te hebben gaat dit vaak wel weer. Ook heb ik vaak hoofdpijn, wat volgens de dokter afkomstig is uit de spieren in mijn nek.
Dan heb ik nog één laatste klacht en dat is namelijk maagzuur, ik heb ondertussen 2,5 jaar last van maagzuur, waaronder een jaar er medicijnen voor geslikt. Tegenwoordig moet ik erg opletten op wat ik eet/slaap en hoe mijn slaappatroon is. Iets wat ik zelf uitgevogeld heb in de tijd. (misschien kan dit gerelateerd ergens aan zijn, vandaar dat ik het vermeld)
Ik ben met verscheidene problemen al eens naar de huisarts geweest, maar tevergeefs, hier kwam ik vaak niet verder met een pilletje of het rekken en strekken van spieren.
Het rekken van spieren werd vaak voorgesteld, doordat ik vrij korte spieren heb. De oorzaak hiervan is, omdat ik op mijn 14e erg snel gegroeid ben, en mijn spieren het niet konden bijhouden. (of iets dergelijks)
Ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen met een oplossing hiervoor te vinden, want ik ben de pijn onderhand wel zat. Ik ben een jaar terug ook zelf gestopt met sporten, onder mijn sport (jiu-jitsu) werd er vaak een kniegevecht gedaan, maar ik kon uiteindelijk niet langer dan een minuut nog op mijn knieën zitten.
Alvast bedankt.