- Swxnick18 november 2016 om 17:27
Beste mensen,
Ik heb al een lange tijd last van hyperventilatie. Echter heb ik de laatste paar dagen heel erg last van spierpijn, vooral in me armen (onderarmen en verder veel trillen/beven/verzwakking).
Dit komt voornamelijk doordat ik krachttraining doe, afgelopen maandag en woensdag gesport en ik heb toevallig vandaag een paar uur bezig geweest met een rubis kubus. Vandaar de pijn in onderarmen.
Ik heb een vraag zijn hier mensen die dit herkennen, die hyperventilatie klachten hebben (chronisch) en ook veel sporten? Zo ja zijn er tips om de spierpijn te verlichten?
Ik heb vorig jaar een tijd gesport maar toen was in het begin de spierpijn niet de helft zo erg als het nu is. S’ochtends als ik uit bed kom dan tril ik meestal best lang, tot soms wel een uur lang. Ook heb ik dan heel erg last van energietekort en lage bloeddruk/polsslag. Meestal pas 1-2 uur nadat ik wat ontbeten heb is dit weer een beetje hersteld.
Iemand die dit herkend / tips heeft?
Planning is om vanavond te gaan sporten voor 3e keer in de week maar vraag me af of dit verstandig is als ik al vrij vermoeide spieren/lichaam heb.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 november 2016 om 17:45Misschien moet je het niveau van de krachttraining iets aanpassen.. Het zou kunnen dat je de boel aan het overbelasten bent.
ReagerenSwxnick18 november 2016 om 18:10Ja is een optie,
Vrees alleen dat de meeste spierpijn komt/blijft door de hyperventilatie en dat als ik de krachttraining lager zet ik niet genoeg vooruitgang boek..
Maar goed zullen zien, vraag me alleen af of er andere mensen zijn die hyperventileren en ditzelfde probleem hebben.
ReagerenJohn (moderator)
18 november 2016 om 18:16Hyperventilatie zal zeker een rol spelen, maar je zult toch moeten proberen een middenweg te vinden. het boeken van vooruitgang is een kwestie van geduld. Door te veel te doen kun je het ook helemaal verbruien…
Reageren