Zoeken Vraag het forum

Syfilis symptomen ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik heb 2 weken ongeveer seks gehad met een vrouw, alles is wel veilig gebeurd met condoom, heb enekel na de daad het condoom afgedaan en daarna mij met diezekfde hand nog gemasturbeerd.

Nu heb ik sinds enkele dagen een soort pijnloos zweertje lijkt het wel op mijn penis, het begon redelijk klein tot er een gele punt op kwam te staan, het is vrij klein en heb gisteren het kleine beetje pus verwijderd, maar het rode bultje is nog niet niet weg, en het voelt redelijk hard als ik er op druk, ik heb mij wel geschoren daar op die plaats ook een 2 tal weken geleden en had me daar een klein beetje geschaafd , is het ook mogelijk dat het een ontstoken haarzakje is ?

Want nu heb ik gelezen dat je syfilis zelfs kunt krijgen bij veilige seks met condoom !

Zie bijlage en graag wat advies hieromtrent en waneer kan ik mij laten testen met een betrouwbaar resultaat voor syfilis ?

Alvast bedankt.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Zoals je het beschrijft en het er uitziet, lijkt het toch meer op een puistje door een ontstoken haarzakje/tlagkliertje dan op een zweer van syfilis.

Testen kan vanaf 2 weken na het contact of eerder als er klachten/symptomen zijn. De test voor syfilis moet bij een negatief resultaat na 3 maanden nog een keer worden herhaald.

Reageren
Reageer op: Syfilis symptomen ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.