Ik heb drie weken geleden injecties gehad (2 stuks) voor Syfilis.
Ik merk dat het aardig helpt, alleen mijn gezicht zitten nog altijd onder de rode plekken.
Ik was er best ziek van geworden van die injecties, maar een dag later voelde ik me elke dag beter opknappen.
Die rode plekken waren eerst wondjes, nu slechts 'rode plekken'.
Het vervelende is dat het vooral op mijn gezicht is en op mijn borst.
Hoelang duurt het herstel van die rode vlekken is mijn vraag, ik zie er niet uit op deze manier en durf amper naar buiten zonder make-up. Ik heb namelijk het gevoel alsof de tijd stilstaat met die vlekken, maar misschien ben ik te ongeduldig.
Hoor graag ervaringen/advies.
Dat kan voor iedereen verschillend zijn. Dat is zo dus niet te zeggen. Het zal zijn tijd nodig hebben
Maar het gaat wel weg begrijp ik? Kun je doormiddel van een foto zoiets beoordelen?
Ik was een beetje bang dat het blijvend letsel zou zijn.
Ik heb 2 injecties gehad nu bijna 4 weken geleden.
Heb enorm het gevoel dat er niks gebeurd op mijn gezicht meer...
In de regel zou de syfilis weg moeten zijn, maar dat wil niet zeggen dat de gevolgen zoals de rode vlekken dus kunnen wel wat langer nodig hebben. Je kunt naar de huisarts gaan en eventueel een controle test laten doen en wellicht kan de huisarts iets voorschrijven regen de rode plekken
Als je vragen hebt over de behandeling, dan kan je toch echt best contact opnemen met de arts die de behandeling heeft verricht.
In het algemeen: voordat de bacterie uit je lijf is, en je lichaam en huid hersteld zijn, dan kan dat wel enige tijd duren.
Ja ik heb het nog steeds, het gaat heel, heel langzaam. Vervelende is dat het vooral op mijn hoofd is.
Heb inmiddels make up op, haha... je moet wat.
Maar ik ben bang dat het nog wel maanden gaat duren.
Wat zou de huisarts voor mij kunnen betekenen? ik heb gelezen dat het ook wel roseolen genoemd wordt, die rode vlekken.