Zoeken Vraag het forum

Betrouwbare syfilis test?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Bespreek het dan met je huisarts. Bij en infectie maakt je lichaam altijd antistoffen aan. De zijn altijd traceerbaar

Pedro

Ja oke, maar vind het gek dat ik dan zoveel tegenstrijdende verhalen lees.

‘Bij laat-latente syfilis is de hoeveelheid antistoffen vaak zo gering dat de VDRL negatief uitvalt. ‘

Op de site nvtg.

lijkt me toch een aardig betrouwbare site. Dus weet niet of hun dat dan uit hun duim hebben gezogen?

En ook lees ik ook op heel veel sites dat het zeker tientallen jaren kan duren voordat de ziekte weer de kop op steekt.
    Dat de bacterie sluimert in je lijf.

Heb al jaren onverklaarbare klachten, en het is gek genoeg begonnen bij de dag dat ik die zweertjes kreeg.
    Van pijn op me borst, tot zware nek en hoofdpijn toen ik jong was.
    Nu een aantal jaren naar dat ik die testen heb gedaan beginnen me klachten wel toe te nemen qua ontstekingen in me lichaam, en vooral me linker oog waar me zicht echt verminderd is.
    Ook last van slaaptoornissen.
    Prikkelbaarheid.
    Pijn aan me nek, pijn bij de slapen en overal gezwollen klieren.
    En een aanhoudende lymfocytose,
    Met leukocytose.
    Gerwichtspijn en onderhuidse knobbels.

Weet je of iedereen die syfilis heeft een algehele uitslag krijgt?
    Want dat is iets wat ik niet heb gehad,
    Dus weet niet of dat echt typisch is bij de ziekte.

Ik maak me er gewoon echt druk over en weet niet of ik nu nog n test zou moeten doen of niet?

Heb morgen zoiezo nog n bloedonderzoek in betrekking met de lymfocytose die al langer speelt,
    En een test met betrekking tot een eventuele ontstekingsreuma.

Bedankt voor je tijd.

Reageren
    Pedro

*algehele huiduitslag.

Reageren
    Anoniem

Daar gaat het Google’en dus al weer mis. Dat is ook de reden dat je je niet moet inlaten met zelf van alles vergaren op het internet waarvan je niet de waarde en kwaliteit kan beoordelen.

Jij citeert namelijk uit een artikel uit het NTvG dat dateert van 1 juli 1986. Het is inmiddels augustus 2023, dat is op de kop af 37 jaar later! In die tijd heeft de diagnostiek echt niet stil gestaan.

Op basis van wat je schrijft (“aanhoudende lymfocytose” en “met leukocytose”) trek ik de conclusie dat je al flink hebt zitten Google’en, anders zou je deze termen niet kennen. Zo kan je jezelf aardig gek maken. Je kan namelijk de kwaliteit van de informatie op internet niet goed beoordelen, en niet in samenhang met elkaar zien. Een arts heeft niet voor niets een opleiding gedaan.

Verder schrijf je dat je een “bloedonderzoek in betrekking met de lymfocytose” hebt. Ik denk dat het verstandig is om dan je vragen en angsten te bespreken met de behandelaar die dat bloedonderzoek begeleid of heeft aangevraagd, en te stoppen met het rücksichtslos blijven Google’en naar allerlei op zichzelf nietszeggende symptomen.

Reageren
    John (moderator)

‘En een aanhoudende lymfocytose,
    Met leukocytose.”

Vraag me af wie deze diagnose heeft gesteld met deze bewoordingen.  Ga er vanuit dat je dit ook zelf bedacht hebt nav googlen. Waarschijnlijk omdat je een verhoging van de witte bloedcellen had. Maar dat heb je dus ook na een griep, corona of een fikse verkoudheid, of andere infecties in je lichaam. En met infecties bedoel ik dus niet Syfilis.

En als je dan al googled wat ik jou dringend zou afraden omdat je met angsten zit, kijk dan naar de bron en de datum van publiceren.  37 jaar geleden was iemand die een HIV infectie kreeg ten dode opgeschreven. Tegenwoordig kunnen mensen met een HIV infectie een heel normaal leven leiden omdat het nu wel behandelbaar is.

Reageren
Reageer op: Betrouwbare syfilis test?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.