Zoeken Vraag het forum

Betrouwbare syfilis test?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pedro

Hey ik heb n vraagje.
    Heb ooit n zweer gehad die uiteindelijk wegging en waar ik uiteindelijk nog op heb getest aangezien ik verschillende gewrichts en oogklachten kreeg en nog steeds heb.
    Altijd terugkomende ontstekingen overal en nergens.
    In het bloed zijn me witte bloedcellen altijd verhoogd en dan vooral
    De lymfocyen absoluut en leukocyten.
    Maar aangezien ik een paar jaar later na de zweer pas een test heb gedaan.
    Heel dom ik weet het maar ik was 13 dus je snapt wel hoe je dan nog denkt en dat je je eigen schaamt ervoor.

Nu is me vraag
    Kan een syfilis test vals negatief zijn als je al jaren met de ziekte rondloopt?
    En dan heb ik t over een test via de huisarts.

Bedankt!!!

19 reacties
    Reageren
    Pedro

Want ik lees dat namelijk erg veel op het internet dat dat mogelijk is.
    en zie ook heel veel mensen in dit forum vragen over valse negatieve testen

Reageren
    Pedro

‘Bij een onbehandelde infectie bereiken deze testen hun hoogste titer tijdens de secundaire en vroeg latente fase om nadien terug af te nemen. Na verloop van tijd zal echter minstens 25% van de onbehandelde patiënten negatief worden met deze test.’

Dit is een van de dingen die ik lees over n valse negatieve test.

Reageren
    Anoniem

Doorgaans blijft een syfilis test positief uitslaan.

Bovendien vraag ik me af hoe lang dit geleden is, want een onbehandelde syfilis leidt tot zeer ernstige symptomen en vaak tot ziekenhuisopname.

Als je terugkomende ontstekingen hebt, dan kan je best naar de huisarts om te bekijken wat er aan de hand is.

Reageren
    Pedro

Dat is 12 jaar geleden.
    Maar zie ook dat het tientallen jaren kan duren voordat je in het laatste stadium terecht komt.

En ik ga er al voor na de dokter in betrekking met de ontstekingen maar de dokter kan me niet echt duidelijkheid geven over waar de klachten nu vandaan komen, alsof ze me niet serieus nemen.

Kan n zweer ook iets anders zijn als syfilis waar je ook complicaties van kan krijgen?

Ook mn lymfeklieren lies zijn altijd opgezwollen en uit echografie komt niks uit.

Reageren
    Anoniem

Als je geen vertrouwen hebt in de arts waar je geweest bent, dan moet je een andere zoeken die je klachten wel serieus neemt. Niet in het wilde weg gaan zoeken op het internet.

Een zweer kan van alles zijn. Maar hoe kan jij je nou van 12 jaar geleden betrouwbaar een zweer herinneren? Dat is vrijwel onmogelijk. En waarom denk je dan ineens aan syfilis?

Tertiaire syfilis ontstaat 2 to 4 jaar na infectie, dus niet pas “tientallen jaren” later.

Reageren
    Pedro

Ja oke misschien heb je enigzins gelijk maar ik zie verschillende verhalen over de ziekte.
    Omdat het geen normale zweer was en sindsdien ik die zweer kreeg er lichamelijke problemen zijn die ik en zowel de dokter niet kunnen verklaren.

En ik denk aan syfilis omdat veel symptomen overheen komen.
    Wazig zicht en pijn aan me ogen.
    Slaapstoornis en concentratie problemen.
    Zware nek en hoofdpijn.
    Terugkomende ontstekingen overal in me lichaam.
    Lymfocyten blijft verhoogd en dat kan ook door syfilis komen.
    Wratjes op geslachtsdeel die komen en gaan.

Als je zo lang met klachten loopt die niemand kan verklaren is het denk ik niet zo gek dat je zelf op onderzoek uit gaat vooral met de hedendaagse technologie van nu.

Reageren
    Pedro

En gezwollen lymfeklieren overal,

bult in me bovenbeen door ontsteking.

en veel buikpijn en een druk op de borst.

Reageren
    Anoniem

Wel eens gehoord van hypochondrie? Of dat wel eens met de huisarts besproken?

Reageren
    Pedro

Dus als je bloedafwijkingen hebt, en verschillende klachten hebt die op een onderliggende ziekte wijzen.
    Zit het tussen je oren?
    Je lijkt wel n beetje op me dokter nu.
    Me enige vraag was of een vals negatieve test mogelijk is.

Reageren
    Anoniem

Je geeft geen antwoord op mijn vraag: heb je wel eens van hypochondrie gehoord, en dit met de arts besproken?

Reageren
    Pedro

Dus bij hypochrondie ga je ook wazig zien met 1 oog zo wazig dat je bijna niks meer ziet?

en je lymfeklieren in je lies blijven opgezwollen door een ziekte die tussen je oren zit?

beetje raar antwoord.

maar dankjewel voor je tijd ik ga kijken voor een andere dokter die me klachten serieus neemt en die je zoals bijna elke dokter niet behandeld als een nummertje, en die je klachten niet serieus neemt omdat je ‘jong’ bent.

Reageren
    Pedro

Ik slik medicijnen voor ADHD maar Hypochrondie heb ik t niet over gehad met de huisarts nee.

Reageren
    Anoniem

Bij twijfel over een arts vind ik het raadzaam een andere arts te raadplegen bij wie je die twijfels niet hebt.

Als nou blijkt dat deze dezelfde bevindingen heeft als de eerdere arts, durf dan ook eens te vragen of jij je zorgen maakt om iets dat er niet is. Durf eens te vragen of hypochondrie misschien aan de orde kan zijn?

Mijn antwoord is niet zo raar als je denkt.

Reageren
    Pedro

Oke duidelijk, dankjewel voor je tijd ik ga dit overleggen met een arts.
    Me vader heeft wel een soortgelijke angst,
    Heeft antidepressiva wat de klachten verminderen.
    Bij mij slaan die medicijnen niet aan.

Reageren
Reageer op: Betrouwbare syfilis test?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.