- Ben1 mei 2021 om 13:27
Op 1 jan heb ik risicocontact gehad
Op 14 jan verscheen een rode plek op mijn penis.
Tussen 28 jan en 10 feb moest ik doxycycline gebruiken voor een andere huid aandoening (14 dagen 2×100). Ik wist niet dat men doxycycline ook gebruikt voor syfilis.
Op 23 feb liet ik mij toch op syfilis laten testen beide testen negatief. Op 28 maart opnieuw laten testen, beide testen negatief.
Is dit gezien dixycycline gebruik wel betrouwbaar? Mijn arts beweerd dat syfilis IgG zoal altijd aanwezig zou zijn indien ik besmet was.
Zou een derde keer testen nu iets uithalen?
9 reactiesReagerenBen1 mei 2021 om 13:351st testen waren 52 dagen na risicocontact en 10 dagen na beeindiging doxy
2de testen waren 12 weken na risico en 42 dagen na einde doxy.
ReagerenBen1 mei 2021 om 13:44Gebruikt testen waren telken rpr + CLIA
ReagerenBen1 mei 2021 om 13:59Is het mogelijk dat ik besmet was maar dat doxycycline dit heeft behandeld. Mijn arts zegt dat een besmetting, behandekd od niet, altijd detecteerbaar blijft. Ik begrijp dit niet zo goed.
ReagerenJohn (moderator)
1 mei 2021 om 22:24Huisarts heeft helemaal gelijk. Als de antibiotica al dartegen gewerkt zou hebben zijn er in ieder afweerstoffen te traceren (IgG)
ReagerenBen3 mei 2021 om 13:04Vandaag toch 3de keer getest rpr en clia opnieuw negatief, 12 weken na Doxy. En 4 maanden na risico contact. Het is dan toch geen syfilis geweest. Ook gescreend op andere soa,s. Alles ook negatief. Mijn hoofdpijn was van mijn zo op te javen. Nu maar stoppen met testen.
ReagerenBen11 mei 2021 om 09:25John, ik twijfel nog altijd of mijn testen betrouwbaar zijn. Mijn laatste, 4 maanden na risicocontact en 12 weken naar doxy waren negatief. Denk je dat mijn 3 testen (rpr+clia) voldoende zijn? Ik heb veel last gehad van hoofdpijn en veel last van stress.
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2021 om 16:43Die zijn zeker betrouwbaar
ReagerenBen18 mei 2021 om 10:57John ik heb veel last van milde hoofdpijn en ondanks mijn negatieve syfilis testen toch bang dat ik neurosyfilis ziu kunnen hebben. Mijn neuroloog wil geen lumbaal prik doen zegt dat het spanningshoofdpijn is. Is het mogelijk negatief te testen in bloed en toch neurosyfilis hebben? Alvast dank.
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2021 om 17:05Nee dat kan niet.
Reageren
Ik denk dat je idd spanningshoofdpijn hebt