Zoeken Vraag het forum

Aanhiudende klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sim

John, omsinds 2 wkn voel ik mij erg onwel, misselijk, steekpijnen in omgeving van mijn milt. Ondanks mijn 5de negatief syfilis testen in januari 2023 begun ik week te twijfelen of er iets fout is aan de testen. Ik had in het begin mijn huisarts gevraagd mijn casus (zelfmedicatie met doxycycline 2 jaar geleden) online te bespreken met een arts van infectieziekten, dit mogelijkheid bestaat. Ze vond het niet nodig. Morgen heb ik een afspraak met haar, een 6de syfilis test heeft geen zin, wellicht zal ik ook aan deze testuitslag twijfelen. Mijn klachten doen mij zo onwel voelen maar ik heb het gevoel geen opties meer te hebben. Kunnen dergelijke ‘fysieke’ klachten psychosomatisch zijn? Ze lijken zo echt.

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Je zou je huisarts een doorverwijzing moeten vragen naar een psycholoog. Maar volgens mij is dat al eens eerder gezegd hier.

En het is logisch dat de huisarts deze “casus” niet online gaat “bespreken met een arts van infectieziekten”. Als ze daaraan zou beginnen, dan heeft ze een dagtaak met intercollegiaal consult. En het is inderdaad nergens voor nodig.

Reageren
Reageer op: Aanhiudende klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.