Zoeken Vraag het forum

Aanhoudende klachen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bezorgd

Verhuisd naar spanje, een nieuwe begin dacht ik. Sinds een maand hoofdpijnen en duizeligheid zijn nu zo goed als permanent. De spaanse arts was vriendelijk met enige schaamte vertelde ik hem over mijn syfilis zorgen en testen. Volgende week gaan ze dan toch voor de 6de keer bloed trekken. Ik ben 90% zeker dat het neurosyfilis is en dat mijn vorige testen door doxy gebruik vals negatief waren. Binnen 14dagen zal ik de test resultaat met een arts bespreken. Hopelijk krijg ik dat uitsluitsel.

Anoniem

Wat typisch dat je daar zo zeker van bent… ben je arts dan?

Bij neurosyfilis horen heel andere klachten. Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Reageren
    Bezorgd

Neurosyfilis kan zeer diverse symptomen geven, van acute, tot vrij milde klachten zoals hoofdpjnen. Er zijn voldoende voorbeelden die dit aantonen hoor.

Reageren
    Anoniem

Je hebt hier een topic van vijf pagina’s dat een tijdspanne van meer dan twee jaar bestrijkt.

Je hebt inmiddels al minimaal vijf keer “bloed laten trekken”. Denkt zelf te weten dat het neurosyfilis zou zijn. Geen enkele test is echter positief.

Dat je last hebt van een angststoornis, mogelijk hypochondrie, komt niet bij je op…

Het enige echte goede advies dat is gegeven staat hier:

John (moderator) 30 juli 2022 om 18:33 moderator#13
    Ik denk dat de psycholoog een goede optie is

I rest my case.

Reageren
    John (moderator)

Doe eens de volgende testen:
    https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/
    https://www.zorgprofessionaljohn.com/angststoornistest/

Je doet ze het beste op een laptop of PC.
    Boven in de balk moet je dan wel “bewerken” inschakelen

Reageren
    Anoniem

En heb je al de uitslag gekregen? Positief/Negatief? Nog steeds klachten?

Reageren
    Anoniem

Denk overigens dat bloedtesten niet zinvol meer is steeds negatief. Aangezien je vervelende neurologische klachten hebt, wellicht een lumbaalpunctie overwegen? Misschien is daar iets aan te zien of het nu wel of geen lues is.

Reageren
    Anoniem

Daar wordt geen lumbaalpunctie voor uitgevoerd. Indien bloed test negatief is, dan geen syfilis. Klaar.

Reageren
    Anoniem

Lumbaalpunctie wordt wel gedaan bij twijfel en neurologische klachten al dan niet met positieve bloedtest of niet.

Reageren
    Anoniem

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen. Maak me bezorgd over bezorgd.

Reageren
    Bezorgd

Het ziekenhuis in spanje heeft een RPR test gedaan, negatief. Bij mijn belgische huisarts werden steeds AS syfilis (clia) + RPR uitgevoerd. Nog steeds hoofdpijpen.

Reageren
    John (moderator)

Misschien dan eens de hoofdpijnen met een arts bespreken.

Reageren
Reageer op: Aanhoudende klachen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.