Zoeken Vraag het forum

Syfilis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peter

je bedoelt dat het snel zal groeien en opengaan? Of hoe bedoel je dit?

John (moderator)

Hij zal dan snel van vorm veranderen

Reageren
    Peter

Groter worden of opengaan? Waar moet ik aan denken? Heb het idee dat het kleiner wordt maar dat kan ook mijn eigen voorbeelding xijn

Reageren
    Peter

Binnen hoeveel tijd zou het moeten veranderen? Zit er nu een week en veranderd niet echt. Komt geen pus uit en kan niet echt zien of het open is aangezien het zo klein is. Blijf me zorgen maken en slaap er slecht van

Reageren
    John (moderator)

Hij zou onderhand wel veranderd moeten zijn

Reageren
    Peter

Ok. Blijft nu een beetje hetzelfde. Wordt niet groter of gaat open. Dat stelt me weer een beetje gerust.

Reageren
    Peter

Heel ver ingezoomd ziet het er nu zo uit. Is in werkelijkheid niet groot.

Reageren
    Peter

En iets verder af

Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt zo in ieder geval niet op een syfilis zweer

Reageren
    Peter

Dank je wel tandor. Dit stelt me gerust.

Reageren
    Peet

Beste tandor, bedankt voor alle reacties.

Mijn gedachten blijven maar gaan en slapen doe ik heel slecht. De volgende test duurt nog even, vandaar dit berichtje.

Het bultje of zweertje is ondertussen helemaal verdwenen en ik heb verder geen klachten. De status op de allereerste foto is de ergste (1,5 week na onveilige orale sex) en daarna is het minder geworden. Ik weet dat ik moet wachten op de uitslag van de test maar ik vroeg me af of het verloop van het bultje of zweertje een typisch syfilis verloop is (ook gezien hoe het zich ontwikkelt op latere foto’s en dat het nu weg is).

Excuus dat ik dit weer vraag maar ik zit al 4 weken in angst en weet niet meer wat te doen

Reageren
    John (moderator)

Primaire syfilis
    De klassieke laesie van primaire syfilis is een solitair, pijnloos, schoon ulcus met of zonder een necrotisch beslag op de plaats van inoculatie, meestal de genitalia, maar soms ook anorectaal of in de mond. Zelfs op de vingers en andere plaatsen op de huid kunnen laesies voorkomen, afhankelijk van de primaire introductie van spirocheten. De laesies bevatten spirocheten en zijn besmettelijk. In 80% van de gevallen is er ook pijnloze regionale lymfklierzwelling. Een solitaire laesie is klassiek, maar multipele laesies komen ook voor. Ook zonder behandeling verdwijnt het ulcus na 3 tot 6 weken

Reageren
    Peter

Deze tekst had ik al gelezen maar lijken de foto’s van mij op een olcus (voor zover je dit op een foto kunt zien)? Dat is hetgeen ik mij blijf afvragen en mij bang en angstig maakt.

Het was er na een week (redelijk snel volgens mij) en nooit een echte zweer geweest (zie eerste foto voor ergste situatie). U gaf aan dat het daarna zou moeten veranderen, het is alleen minder geworden. Welke verandering zou moeten optreden?

Reageren
    John (moderator)

Ik gaf al eerder ( 10 maart) aan, dat het niet op een zweer leek.

Reageren
    Peter

Ok, Ga ik dat voorlopig in gedachten houden.

Twijfel gewoon en ben erg angstig dat er iets aan de hand is. Ook gezien de opmerking op 5 maart dat het een zweer zou kunnen zijn.

Dank u tandor voor alle antwoorden

Reageren
Reageer op: Syfilis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.