Zoeken Vraag het forum

Syfilis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peter

hallo allemaal,

2 weken geleden heb ik orale sex gehad zonder condoom. Afgelopen weekend ontstond er ineens een rood bultje. Zou dit syfilis kunnen zijn? Ik heb verder geen klachten behalve angst dat het dit zou zijn.

43 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om dat met zekerheid te zeggen aan de hand van de foto, maar het zou een zweer kunnen zijn. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Peter

Ok

Er.komt geen vocht uit en is overigens heel erg klein. Lijkt op de foto groter dan het is.

Is er iets waar ik nog specifiek op moet letten of wat kan aantonen dat het zo is?

Reageren
    John (moderator)

Een test bij de dokter of de GGD kan daar alleen maar duidelijkheid over geven

Reageren
    Peter

Ok dan ga ik direct een afspraak maken

Zou dit ook een talg bultje of iets anders kunnen zijn? Ik maak me veel zorgen en weet dat ik naar de huisarts moet maar zoek ook naar anders verklaringen…

Reageren
    John (moderator)

Ik kan er helaas zo ook geen uitspraak over doen.

Reageren
    Peter

Dat begrijp ik. Zoek alleen mogelijke a deze oorzaken.

Reageren
    Peter

Ik heb een bloedtest laten doen en deze was gelukkig negatief. Al was het contact nog maar zeer kort geleden hoop ik dat dit zo blijft. Ik moet nlg wel een keer terug komen. Is deze uitslag al betrouwbaar?

Reageren
    John (moderator)

Eigenlijk niet helaas….dat is pas zinvol vanaf 4 weken

Reageren
    Peter

Is het niet zo dat ze al afwijkingen kunnen zien indien er symptomen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Niet perse

Reageren
    Peter

Dat snap ik. Maar dit stelt mij wel een beetje gerust ondanks dat het misschien geen 100% zekerheid is. Ik begreep dat het inderdaad niet uitsluit maar wel iets zegt aangezien er geen afwijkingen zijn….

Reageren
    John (moderator)

Ik kan daar geen uitspraak over doen…

Reageren
    Peter

Hmm nu begin ik weer te denken ?

Volgens de dokter was het geen zweertje met een harde rand (geen typisch zweertje dus) en is het bloedonderzoek op dit moment negatief. Dat zegt toch wel iets. Blijft nog altijd de vraag wat het dan wel is. Definitief uitsluiten kan pas over 2 maanden maar de kans lijkt me nu wel kleiner toch?

Reageren
    John (moderator)

als het een zweertje van syfilis is, zal het snel veranderen.

Reageren
Reageer op: Syfilis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.